arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۸۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۰ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷

درخواست تشکیلات خودگردان فلسطین برای تحریم مراسم انتقال سفارت آمریکا

تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای خواستار تحریم مراسم انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای خواستار تحریم مراسم انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی شد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه الیوم السابع، کمیته عالی تشکیلات خودگردان فلسطین در امور کلیساها در بیانیه‌ای مخالفت قاطع خود را با انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی و نیز به رسمیت شناختن قدس به عنوان "پایتخت اسرائیل" ابراز داشته و تحریم کامل مراسم انتقال این سفارت را که به معنای تقویت و حمایت سیاست الحاق اراضی فلسطینی‌ها به اراضی اشغالی و یهودی‌سازی قدس، پایتخت فلسطین است، خواستار شد.

این کمیته در ادامه تاکید کرد، برگزاری این مراسم همزمان با هفتادمین سالگرد نکبة(تاسیس اسرائیل) نشان‌دهنده میزان همکاری آمریکا با اسرائیل و جانبداری آن از اشغالگری اسرائیل است که به دلیل حمایت‌های آمریکا بر اقدامات خصمانه خود می‌افزاید.

کمیته عالی تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین در بیانیه خود اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی در مورد گورستان باب الرحمة واقع در مجاورت دیوارهای شرقی مسجد الاقصی در نبش قبرهای موجود در آن و ممانعت از دفن اموات فلسطینی‌ها در آن را محکوم کرده و خواستار توقف فوری این اقدامات شد که از منظر تمامی ملاک‌ها و معیارها مردود و باطل هستند.

علاوه بر این کمیته مذکور یورش‌ها و هتک حرمت مستمر مسجد الاقصی توسط گروه‌های شهرک‌نشین با هدف تحریک عواطف مسلمانان جهان انجام شده و به منزله نادیده گرفتن موقعیت تاریخی شهر قدس بوده و واکنش کشورهای جهان را می‌طلبد.

نظرات بینندگان