arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۸۲۰۸
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۰ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷

تصمیم اسرائیل برای آغاز کنترل کامل خود بر شرق قدس

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت نوشت، تل‌آویو مبلغ ۵۰ میلیون شکِل برای گسترش کنترل خود بر شرق قدس اختصاص داده و با اجرای این طرح اسرائیل مناطقی شامل محله‌های بیت حنینا، صور باهر و کوه هتصوفیم را مصادره می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک روزنامه عبری زبان از قصد رژیم صهیونیستی برای آغاز کنترل بر مناطق شرقی قدس اشغالی همزمان با انتقال سفارت آمریکا به این شهر خبر داد.

به گزارش ایسنا، روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت در این خصوص نوشت، تل‌آویو مبلغ ۵۰ میلیون شکِل برای گسترش کنترل خود بر شرق قدس اختصاص داده و با اجرای این طرح اسرائیل مناطقی شامل محله‌های بیت حنینا، صور باهر و کوه هتصوفیم را مصادره می‌کند.

این روزنامه در ادامه نوشت، برنامه‌ها مطابق طرح اجرا خواهد شد و بخشی از این مناطق تا پایان سال ۲۰۲۱ تحویل داده شده و طرح تا سال ۲۰۲۵ به شکل کامل اجرا خواهد شد.

وزارت دادگستری رژیم صهیونیستی مدعی شد، این طرح برای اعمال کنترل کامل اسرائیل بر محله‌های شرق قدس اشغالی است.

ایلیت شاکید، وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی اظهار داشت: حضور خودمان در شرق قدس را تقویت خواهیم کرد، ما در واقع اعمال کنترل بر شرق قدس را آغاز کرده‌ایم.

سربازان رژیم صهیونیستی روز یکشنبه جهت تامین امنیت "تظاهرات سالانه پرچم‌ها" که در آن ده‌ها هزار شهرک‌نشین در سالگرد اشغال بخش شرقی شهر قدس به اصطلاح "یکپارچه‌ سازی قدس" شرکت می‌کنند، در بخش قدیمی شهر قدس و خیابان‌های اطراف آن مستقر شدند.

نظرات بینندگان