arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۸۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۱ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷

سفیر اتریش در ایران: صددرصد به برجام پایبندیم

سفیر اتریش در ایران گفت: اتریش صد در صد به قرارداد برجام پایبند است و از دید دولت من، رعایت قراردادها بسیار حائز اهمیت است .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سفیر اتریش در ایران گفت: اتریش صد در صد به قرارداد برجام پایبند است و از دید دولت من، رعایت قراردادها بسیار حائز اهمیت است .

اشتفان شولتز در حاشیه نشست با شهردار رشت در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: برجام در وین مورد مذاکره قرار گرفته و به امضا رسیده و دولت من این افتخار را داشت که میزبان این مذاکرات باشد و کشور اتریش در واقع هزینه های زیادی برای گفت‌وگوهای برجام انجام داد و مطمئن هستیم این هزینه ها نوعی سرمایه گذاری و سهمی از طرف اتریش برای ایجاد ثبات و صلح در منطقه خاورمیانه بوده است .

وزیر امور خارجه ما با قاطعیت تاکید کرد که از دید دولت اتریش رعایت قراردادها و درواقع پایبندی به قراردادها بسیار حائز اهمیت است.

وی تاکید کرد: وزیر امور خارجه یک روز بعد از خروج آمریکا از برجام، با اعلام نگرانی دولت اتریش با قاطعیت اعلام کرد که از دید دولت اتریش، رعایت قراردادها و پایبند بودن به آنها بسیار حائز اهمیت است .

سفیر اتریش در ایران اضافه کرد: اتریش تمام همت خود را به کار خواهد بست تا گفت‌وگوهایی که قرار است طی چند روز آینده انجام شود، منتج به نتیجه موفقیت آمیز شود .

شولتز ادامه داد: رئیسجمهوری ایران دکتر روحانی، فرصتی را به کشورهای اروپایی داده و انگیزههای اقتصادی را پیشنهاد کرده که بر مبنای آن، کشورها را مجاب کند که در قرارداد برجام باقی بماند و در این کار، ایران مهلت بسیار محدودی به اروپا داده و اروپا مایل است از این مهلت استفاده کند و آنچه که مهم است باید فرصتی را داد تا ایران از این فرصت برجام استفاده کند و باید شرایطی را فراهم کنیم تا شرکت های اروپایی زیان نبینند.

سفیر اتریش در ایران خاطرنشان کرد: در واقع نوبت، نوبت دیپلماسی ماست که این خواسته ملت ها را جامه عمل بپوشانیم .

نظرات بینندگان