arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۸۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۲ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷

ترامپ به غول فناوری چینی روی خوش نشان داد / احتمال رفع تحریم ZTE قوت گرفت

ترامپ در قالب یک توییت رسمی اعلام کرده که احتمالا با  رئیس جمهور چین همکاری می کند تا شرکت  ZTE را نجات دهد . 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ترامپ در قالب یک توییت رسمی اعلام کرده که احتمالا با  رئیس جمهور چین همکاری می کند تا شرکت  ZTE را نجات دهد . 

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی ان بی سی، رئیس جمهور ایالات متحده، دونالد ترامپ اعلام کرد  که او و رییس جمهور چین، در تلاش هستند تا شرکت مخابراتی چینی ZTE  را  از طریق راهی سریع برای بازگشت به تجارت آماده کنند. 
شرکت ZTE در اوایل ماه جاری پس از اینکه اداره بازرگانی ایالات متحده معاملات این شرکت را با شرکت های امریکایی ممنوع کرد،  با مشکلاتی گسترده در حوزه کسب و کارهای خود مواجه شد. 
این شرکت به عنوان یکی از بزرگترین سازندگان تجهیزات مخابراتی در جهان، با  شرکت های مطرح ایالات متحده از جمله اینتل و کوالکام همکاری دارد. 

این شرکت از روز نخست تحریم ها نسبت به شرایط واکنش نشان داد و به نظر می رسد امروز این اعتراض ها به نتیجه رسیده است، چرا که رئیس جمهور ایالات متحده اعلام کرده با کنسولگری پکن برای یافتن راهی برای بازگشت این شرکت به تجارت همکاری خواهد کرد. 

شرکت ZTE بعد از اینکه اداره بازرگانی ایالات متحده آمریکا این شرکت را برای 7 سال متوالی از تجارت منع کرده بود، وارد مسیری بسیار سخت شده بود. اما به نظر می رسد توییت ترامپ رنگ و بوی آشتی دارد و قرار است این مشکل در حوزه تحریم شرکت فناوری چینی با میانجیگری مقامات 2 دولت چین و آمریکا فرجامی خوش داشته باشد.


براساس گفته های منابع اگاه در خصوص این پرونده، چین قصد داشت پس از اعمال این تحریم ها برای نجات شرکت ZTE  از روش هایی جایگزین و حمایتی استفاده کند. 

جالب است که ترامپ در توییت خود به مشاغل چینی ها هم احترام گذاشته و می گوید: 

"مشاغل در چین  و در شرکت ZTE بیش از حد در معرض خطر هستند و در نتیجه وزارت بازرگانی می تواند اقدامات قبلی خود را اصلاح کند. ما به دنبال راهی هستیم تا کارگران به کار خود برگردند. "

ترامپ به غول فناوری چینی روی خوش نشان داد / احتمال رفع تحریم ZTE  قوت گرفت

دولت ایالات متحده تحقیقات خود را در مورد ZTE پس از آن انجام داد که  رویترز در سال 2012 اعلام کرد، این شرکت، قراردادی را با ایران امضا کرده تا میلیون ها دلار از سخت افزار و نرم افزار را به ایران صادر کند. این در حالی است که برخی از شرکت هایی که شامل این صادرات می شدند ، از ایالات متحده بودند و ایالات متحده نیز عملا ایران را تحریم کرده بود. بنابراین این اقدام شرکت چینی نقض اشکار قوانین تلقی می شد. 

ZTE در سال گذشته مجرم شناخته شد و قول داد که تحریم های ایالات متحده را به طور رسمی پیگیری کند. اما باز هم خبرهایی منتشر شد که این شرکت همچنان قوانین را نقض کرده و به همکاری با ایران ادامه می دهد. 

اکنون به نظر می رسد اعتراض های متعدد ZTE  و دولت چین نسبت به ایالات متحده نتیجه بخش بوده و این شرکت موفق شده از موانع عبور کند. 

برچسب ها: ترامپ ، چین ، فناوری
نظرات بینندگان