arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۸۳۴۳
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۲۱ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷

پنج شهرستان خراسان رضوی درگیر سیل و آبگرفتگی شدند

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: شهرستان های مشهد، کلات، درگز، رشتخوار و تربت جام در پی بارش های شدید باران عصر دوشنبه درگیر با سیل و آبگرفتگی شده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پنج شهرستان خراسان رضوی درگیر سیل و آبگرفتگی شدندعلی شایانفر  افزود: هشدارهای صادر شده از سوی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی، احتمال وقوع سیل، وزش تندباد و توفان و گرد و غبار را پیش بینی کرده بود بنابراین آمادگی لازم در این زمینه وجود داشت.
وی بیان کرد: در سطح شهر مشهد نیز شدت بارندگی موجب آبگرفتگی معابر و بروز مشکلات رفت و آمدی برای مردم شد که نیروهای آتش نشانی و شهرداری با حضور موثر در سطح شهر برای رفع مشکلات اقدام کردند.
وی گفت: بیشترین مناطق اعزام نیروی آتش نشانی و شهرداری در مشهد مناطق 11 و 12 شهری شامل کوهسنگی، الهیه و قاسم آباد بوده است.
وی با اشاره به اینکه وقوع سیل و آبگرفتگی در شهرستان کلات از شدت بیشتری برخوردار بود و موجب ایجاد اختلال در رفت و آمد شده بود، افزود: آبگرفتگی منازل و واژگونی خودرو بر اثر سیلاب و خسارات جزیی به برخی تاسیسات شهری از پیامدهای سیلاب عصر امروز کلات بوده است.
وی ادامه داد: هم اکنون با جمع آوری آب و مدیریت انجام شده رفت و آمد در شهر برقرار است اما با توجه به شدت و ادامه بارندگی همچنان احتمال بروز مشکل وجود دارد.
شایان فر بیان کرد: در شهرستان رشتخوار نیز سیل و توفان موجب بروز مشکلات جزیی برای شهروندان شد.
وی با بیان اینکه در شهرستان درگز سیلاب از کوه های هزار مسجد به منطقه درونگر جاری شده و خوشبختانه خسارات چندانی نداشته است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: وقوع سیل در شهرستان تربت جام شدید بوده و آبگرفتگی چند منزل را موجب شده و همچنین 13 روستا در منطقه صالح آباد این شهرستان دچار قطعی برق شده اند.
شایان فر گفت: با توجه به شدت بارندگی انتظار وقوع سیلاب های بیشتر و متعاقبا خسارت را داریم و وضعیت موجود طبق پیش بینی ها تا روز چهارشنبه هفته جاری ادامه دارد اما طی امروز و فردا از شدت بیشتری برخوردار است.
بارش های رگباری عصر دوشنبه در خراسان رضوی آغاز شد که طبق اعلام هواشناسی و با توجه به تقویت ناپایداری جوی طی امشب و فردا، با وقوع بارشهای رگباری همراه با رعد و برق و وزش باد شدید احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها در اکثر نقاط مستعد استان از جمله شهرستان مشهد وجود دارد

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان