arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۸۳۴۴
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۲۱ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷

سندرز: اسرائیل مجاز به آتش گشودن علیه غیرنظامیان نیست

سناتور دموکرات آمریکا کشتار مردم فلسطین را عوارض وحشتناک تصمیم انتقال سفارت به قدس نامید و گفت اسرائیل مجاز نیست تا به روی مخالفان غیر مسلح آتش بگشاید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سندرز: اسرائیل مجاز به آتش گشودن علیه غیرنظامیان نیستبرنی سندرز روز دوشنبه با انتشار یادداشتی توئیتری که نشان از مخالفت با اقدام دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت این کشور به این شهر دارد، این مطلب را مطرح کرد.
وی افزود: امروز بیش از 50 نفر در غزه کشته و 2 هزار نفر زخمی شده اند که علاوه بر 41 نفر کشته و بیش از 9 هزار نفر زخمی است که در هفته گذشته به وقوع پیوسته است. خشونت حماس مجوزی برای اسرائیل نیست تا مردم غیرمسلح را هدف آتش خود قرار دهد.
نمایندگان کنگره آمریکا در سال 1995 میلادی، در قطعنامه ای انتقال سفارت امریکا به قدس را تصویب کرد.
این قانون به بیل کلینتون رئیس جمهوری وقت آمریکا این اختیار را می داد که درصورت صلاحدید خود انتقال سفارتخانه را برای 6 ماه به حالت تعلیق درآورد اما با کشته شدن اسحاق رابین نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی و با چالش روبه‌رو شدن روند صلح فلسطین و اسرائیل این قطعنامه هیچگاه اجرایی نشد.
نه تنها بیل کلینتون در دو دوره ریاست جمهوری بلکه پس از او جرج بوش پسر و باراک اوباما نیز هر 6 ماه یکبار انتقال سفارتخانه آمریکا به قدس را به تاخیر انداخته اند.
اما چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا در اقدامی یکجانبه و مغایر قوانین بین المللی، این مصوبه را اجرایی کرد و امروز این کشور در قدس طی مراسمی با حضور جان سالیوان معاون وزیر خارجه، استیو منوچین وزیر خزانه داری، جرد کوشنر و ایوانکا ترامپ مشاوران رئیس جمهوری آمریکا، روز دوشنبه به وقت محلی گشایش یافت.
آتشی که ترامپ در سال گذشته مقدمات آن را با رژیم صهیونیستی فراهم کرده بود امروز در قدس شعله ور شد. با این اقدام، سرزمین های اشغالی امروز صحنه ناارامی ها و درگیری های شدید میان فلسطینی ها و نظامیان رژیم صهیونیستی بود.
نظامیان صهیونیست که از بامداد امروز در امتداد مرز سرزمین های اشغالی و نوارغزه با تجهیزات نظامی تدابیر شدیدی در پیش گرفتند و تیراندازی آنان به راهپیمایان معترض به بازگشایی سفارت امریکا در بیت المقدس براساس آخرین آمار منجر به شهادت 52 تن و زخمی شدن 2 هزار و 410 نفر شده است. 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان