arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۸۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۲ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷

برنامه جامع آمازون برای حمایت از رنگین پوستان / افزایش تنوع نژادی و فرهنگی در سطوح بالای مدیریتی / حمایت از مدیران زن

شرکت آمازون سیاست های جدیدی را برای ترویج تنوع هیات مدیره اتخاذ می کند. این برنامه ها با هدف افزایش فروش و احترام به حقوق اقلیت ها انجام می شود. 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شرکت آمازون سیاست های جدیدی را برای ترویج تنوع هیات مدیره اتخاذ می کند. این برنامه ها با هدف افزایش فروش و احترام به حقوق اقلیت ها انجام می شود. 

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، غول خرده فروش آنلاین آمازون در تلاش است تا به تمامی گروه ها احترام گذاشته وبرنامه هایی ویژه برای حمایت از افراد مختلف اجرایی کند. 

بر این اساس آمازون اعلام کرد سیاست های جدیدی را برای ترویج تنوع در عضویت هیئت مدیره خود در نظر گرفته است و با  استفاده مدام از سهامداران مخالف است.

سخنگوی آمازون در این خصوص گفت: "هیئت مدیره آمازون سیاستی را اتخاذ کرده است که کمیته حاکمیت و رای گیری شامل نامزدهایی متفاوت از جمله زنان و اقلیت ها برای همه مدیران  در همه سطوح است."

این سیاست جدید به این دلیل است که شرکت های سیلیکون ولی در تلاشند تا اقدام به افزایش تنوع نیروهای کار خود کنند . این تنوع کمک می کند تا سلطه گری نیروهای کاری مثل مردان سفید پوست، مردان و ... بر برخی پست های رده بالای اداری کاهش پیدا کرده و تعداد زنان و اقلیت های فرهنگی و نژادی در رده های بالا نیز افزایش پیدا کند . 

بنابراین آمازون تنها شرکتی نیست که در این راستا تلاش می کند و شرکت های دیگری مثل گوگل، فیسبوک، مایکروسافت و... نیز در این مسیر تلاش می کنند.

در حال حاضر هیئت مدیره آمازون 10 عضو دارد که همه آنها سفید پوست هستند و تعداد زنان تنها 3 نفر است. بر این اساس، کانون سیاهپوستان کنگره، برای تشویق شرکت های مطرح فناوری ، به عضو گیری رنگین پوستان و زنان تلاش های بسیاری کرده و حتی لایحه ای را به مجلس داده اند که بر اساس آن شرکت ها موظف هستند با رنگین پوستان نیز مصاحبه کنند. 

سخنگوی آمازون در خصوص این طرح گفت: "ما پس از گوش دادن به بازخورد کاربران و اعضای خود و البته پس از گفتگو با سهامداران به این نتیجه رسیدیم که باید به تنوع نژادی و فرهنگی احترام بگذاریم. 

 

 

برچسب ها: آمازون ، فناوری ، تکنولوژی
نظرات بینندگان