arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۸۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۲ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷

آمریکا وضعیت فوق‌العاده اعلام شده درباره یمن را یک سال دیگر تمدید کرد

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: همچنان اقدامات و سیاست‌های برخی از شخصیت‌های سابق در دولت (مستعفی) یمن و دیگر کشورها صلح، امنیت و ثبات یمن را تهدید می‌کند که به تبع آن امنیت ملی و سیاست خارجه آمریکا در معرض تهدید غیرعادی قرار می‌گیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

دولت آمریکا وضعیت فوق‌العاده اعلام شده درباره یمن را برای یک سال دیگر تمدید و اعضای سابق دولت مستعفی یمن و کشورهای دیگر را به تهدید امنیت و ثبات این کشور و نیز تهدید امنیت ملی آمریکا متهم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت روزنامه مصری الیوم السابع، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: همچنان اقدامات و سیاست‌های برخی از شخصیت‌های سابق در دولت (مستعفی) یمن و دیگر کشورها صلح، امنیت و ثبات یمن را تهدید می‌کند که به تبع آن امنیت ملی و سیاست خارجه آمریکا در معرض تهدید غیرعادی قرار می‌گیرد.

طبق این بیانیه، این اقدامات شامل مانع‌تراشی در روند سیاسی یمن و نیز ممانعت از اجرای توافق ۲۳ نوامبر ۲۰۱۱ میلادی میان دولت (مستعفی) یمن و مخالفان آن می‌شود که در آن انتقال مسالمت‌آمیز قدرت قید شده است.

در بیانیه کاخ سفید همچنین آمده است: به همین دلیل باید وضعیت فوق‌العاده اعلام شده در ۱۶ ماه مه ۲۰۱۲ میلادی برای تعامل با این تهدید پس از شانزدهم ماه مه ۲۰۱۸ به مدت یک سال دیگر تمدید شود.

نظرات بینندگان