arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۸۴۲۲
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۲ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷

دومین نشست سران دو کره ۲۶ اردیبهشت برگزار می‌شود

وزارت اتحاد کره جنوبی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد دومین نشست سران دو کره فردا چهارشنبه 26 اردیبهشت با هدف گفت و گو در مورد چگونگی خلع سلاح شبه جزیره در روستای مرزی 'پانمونجوم' در مرز دو کره برگزار می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت اتحاد کره جنوبی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد دومین نشست سران دو کره فردا چهارشنبه 26 اردیبهشت با هدف گفت و گو در مورد چگونگی خلع سلاح شبه جزیره در روستای مرزی 'پانمونجوم' در مرز دو کره برگزار می شود.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری یونهاپ، دو کره روز گذشته توافق کرده اند تا مذاکرات مقام های عالی دو کشور فردا برگزار شود.
نخستین نشست رهبران دو کره روز جمعه 7 اردیبهشت در روستای مرزی پانمونجوم برگزار شد.
رهبران دو کشور در دیدار نخست در مورد «خلع سلاح کامل شبه جزیره کره» به توافق رسیده و موافقت کردند «توافق متارکه جنگ به معاهده صلح تبدیل شود و هر اقدام خصمانه علیه یکدیگر را از این به بعد خاتمه دهند».
رهبر کره شمالی در نشست اول خود با 'مون جائه این' رییس جمهوری کره جنوبی گفته بود که سایت هسته ای اش را تعطیل و آزمایش موشک های بالستیک و سلاح های هسته ای خود را پیش از نشست برنامه ریزی شده 'کیم جونگ اون' رهبر این کشور و 'دونالد ترامپ' رئیس جمهور آمریکا متوقف خواهد کرد.
در همین راستا امروز منابع خبری اعلام کردند تحلیل آخرین تصاویر ماهواره ای، آغاز عملیات تخریب سایت هسته ای کره شمالی توسط این کشور را تایید می کند.
پیونگ یانگ روز جمعه اعلام کرده بود اقدامات فنی را برای برچیدن سایت هسته ای 'پیونگ ری' آغاز کرده و مراسم تعطیلی سایت نیز به صورت رسمی روزهای 23-25 ​​ماه مه (2 تا 4 خرداد) با حضور خبرنگاران برگزار می شود.
در همین حال آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نیز از تصمیم کره شمالی برای تعطیلی سایت آزمایش هسته ای استقبال کرده و گفتن است تعطیلی این سایت یک گام مهم برای پیشرفت مذاکرات بین ترامپ و رهبر کره شمالی است.
قرار است 'دونالد ترامپ' رئیس جمهور آمریکا و 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی نیز 12 ژوئن برابر با 22 خرداد در سنگاپور با یکدیگر دیدار کنند.
'مون جائه این' رییس جمهوری کره جنوبی و 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی در نشست نخست خود موافقت کردند، خلع سلاح هسته ای را محقق و برای این هدف با جامعه بین المللی همکاری کنند.
بر اساس «بیانیه صلح پانمونجوم» دو طرف موافقت کردند که به «دوران خصم و اقدامات مسلحانه در آبهای دریای زرد خاتمه داده شده» و این آب ها به «آبهای صلح» تبدیل شود.

نظرات بینندگان