arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۸۵۵۹
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۰۸ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷

ادعای آمریکا: سردار سلیمانی در عراق است اما جزئیاتی از سفرش در دست نداریم

سخنگوی وزارتخارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره حضور سردار قاسم سلیمانی در عراق گفت: او در این کشور است اما اطلاعی از جزئیات این سفر ندارم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی وزارتخارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره حضور سردار قاسم سلیمانی در عراق گفت: او در این کشور است اما اطلاعی از جزئیات این سفر ندارم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هدر نوئرت روز سه شنبه در نشست خبری خود افزود: ما یک رابطه خوب با دولت عراق داریم و ما معتقدیم که همچنان به انجام این کار ادامه خواهیم داد.
وی ادامه داد: بسیاری در عراق و کشور دیگر نگران حضور ایران در بسیاری از کشورها بوده اند، قطعا نگرانی کشورهای دیگر همیشه نگرانی ما است اما ما به مردم عراق و هر کسی که حاکم بر دولت آن کشور شود، اعتماد زیادی داریم.
سخنگوی وزارتخارجه آمریکا اضافه کرد: کمیته عالی انتخابات مستقل که اساسا معادل کمیسیون انتخابات فدرال است در حال تحقیق در مورد اتهامات تقلب و ارعاب است، ناظران جامعه مدنی مشارکت دارند و در روند این پروسه حضور داشتند؛ همچنین ناظران بین المللی بودند در منطقه هم بودند و به ما گزارش داده اند که آنها انتخابات را معتبر می دانند.
نوئرت در بخش دیگری از اظهارات خود به مساله کشتار فلسطینی ها در روز دوشنبه به دست اشغالگران صهیونیست هم اشاره کرد و با وارد کردن اتهام به حماس گفت: گروهی از افراد در غزه دسترسی ضعیفی به آب، انرژی و بهداشت دارند و این فشار ها باعث ناراحتی مردم فلسطین و بروز نا آرامی ها است.
وی ادامه داد: چرا حماس مردم تظاهرکننده را به پرتاب مواد آتش زا و عبور از حفاظ مرزی اسراییل تشویق می کند؟ این گونه اقدامات حماس باعث ناامنی برای مردم فلسطین و به خطر افتادن جان غیرنظامیان می شود.
سخنگوی وزارتخارجه آمریکا بدون متاثر شدن از کشتار حدود 60 شهروند غیرنظامی و زخمی شدن بیش از 2 هزار فلسطینی، تلاش کرد تا در راستای اظهارات سایر مقامات این کشور همچون نماینده دائم آنها در سازمان ملل، جریان مقاومت اسلامی را عامل این جنایت تلخ قلمداد کند.
راج شاه معاون سخنگوی کاخ سفید هم روز گذشته، کشتار مردم بی گناه فلسطین را حمله تبلیغاتی علیه رژیم صهیونیستی دانست.
در جریان اعتراض مسالمت آمیز مردم فلسطین به ویژه در نوار غزه، نظامیان صهیونیست به روی آنها آتش گشودند و حدود 60 شهروند غیر نظامی که عمدتا افراد زیر 16 سال بودند را به شهادت رساندند.
این اقدام رژیم صهیونیستی با موجی از اعتراض جهانی همچون کشورهای اسلامی و اروپایی مواجه شد و تنها آمریکا از این جنایت که همزمان با جشن انتقال سفارت این کشور به قدس انجام شد، چشم پوشی کرد.

نظرات بینندگان