arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۸۵۷۸
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۰ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷

العبادی: مشکل انتخابات در کرکوک با شمارش مجدد دستی آرا حل می‌شود

نخست وزیر عراق خواستار اقدام عادلانه درباره شکایت‌های انتخاباتی شد و تاکید کرد، شمارش مجدد دستی آرا مشکل کرکوک را حل می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نخست وزیر عراق خواستار اقدام عادلانه درباره شکایت‌های انتخاباتی شد و تاکید کرد، شمارش مجدد دستی آرا مشکل کرکوک را حل می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، حیدر العبادی،‌ نخست وزیر عراق گفت، بعد از اتهامات درباره بازی با آرا و سیستم‌های معیوب رای گیری در استان کرکوک کمیسیون انتخابات باید شمارش دستی مجدد آرا را آغاز کند. در واقع شمارش آرا در صورت اثبات این موضوع باید در سراسر عراق انجام شود.

وی تصریح کرد: حل مشکل انتخابات در کرکوک در شمارش مجدد نهفته است و کمیسیون به دولت اطلاع داده که شرکتی را برای بررسی سیستم‌های رای‌گیری یک هفته قبل از انتخابات تعیین نکرده بود.

العبادی در کنفرانس خبری هفتگی خود گفت: ما به تمام فراکسیون‌های سیاسی برای تشکیل دولت جدید کمک می‌کنیم و در این راستا تاکید داریم که کمیسیون نقض‌ها و مشکلات را بررسی و حل کند. کمیسیون انتخابات باید سلامت سیستم‌های رای‌گیری را تضمین کند.

وی افزود: من با نمایندگان استان کرکوک و استان‌های دیگر مذاکره کردم، آنها خواسته‌های مشخصی داشتند مبنی بر اینکه صندوق‌ها و سیستم‌های رای‌گیری بررسی شوند. باید این مساله به سرعت انجام گیرد. کارشناسان با ناظران فراکسیون‌ها این موضوع را مشخص کنند نباید درباره این مسائل اهمال کاری شده و مساله طولانی شود. کند عمل کردن کمیسیون احتمالا این پیام اشتباه را می‌رساند که مساله‌ای در اینجا هست.

نخست وزیر عراق افزود، از کمیسیون می‌خواهیم تدابیر عادلانه را درباره شکایت‌های انتخاباتی اتخاذ کند.

وی درباره سوریه نیز گفت: وضعیت سوریه همچنان باعث نگرانی عراق است.

مسؤولان عرب و ترکمان یک حزب کرد (اتحادیه میهنی کردستان) را به تقلب در انتخابات از طریق برنامه سیستم‌های رای‌گیری الکترونیکی با هدف تغییر نتیجه به نفع آن متهم کرده‌اند؛‌ مساله‌ای این حزب آن را رد می‌کند. براساس نتایج اولیه اتحادیه میهنی کردستان عراق در کرکوک پیشتاز است.

نظرات بینندگان