arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۹
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۱ - ۰۷ بهمن ۱۳۸۹

تالیف نمایشنامه زندگی کودکی "رضا کیانیان"

نمایشنامه زندگی کودکی رضا کیانیان که از سوی برادرش تالیف شده به زودی راهی بازار نشر می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نمایشنامه زندگی کودکی رضا کیانیان که از سوی برادرش تالیف شده به زودی راهی بازار نشر می‌شود.

داود کیانیان در گفتگو با خبرنگار مهر درباره این کتاب اینچنین توضیح داد: این نمایشنامه در کتابی با عنوان "کلاهی با دم روباه" نگارش و تالیف شده و زندگی رضا را بیان می‌کند. کودکی رضا با فراز و نشیبهایی همراه بوده که دوست داشتم دیگران در مورد آن بدانند که چرا رضا به آدمی موفق تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه رضا متعلق به تئاتر و سینمای ایران است اظهارکرد: این نمایشنامه شخصیت چندگانه امروز رضا را در سینمای ایران نشان می‌دهد به طوری که دلیل هنرمندی او را می‌توان در قصه‌های قدیمی و کودکی اش یاد کرد.

کیانیان با تاکید رضا درسال 1330 در محله خراسان تهران، کوچه مسجد لرزاده به دنیا آمد بیان کرد: ما در کودکی به همراه خانواده به مشهد رفتیم و مادرمان علیرغم سنتی بودن استعداد عجیبی در کار با خمیر و پارچه داشت. با خمیر برایمان عروسک درست می‌کرد و با پارچه قورباغه و موش می‌ساخت و دستش را به روی قسمتی از این موش و قورباغه‌های پارچه‌ای می‌گذاشت و آنها می‌پریدند.‌ رضا استعداد طراحی‌اش را از مادرم به ارث برده است.
وی ادامه داد: بر روی این نمایشنامه بسیار کار کردم و امیدوارم آن چیزی باشد که دیگران نیاز دارند از کودکی رضا کیانیان بدانند.
 
این نویسنده با تاکید بر اینکه این نمایشنامه با دو نمایشنامه دیگر در یک کتاب چاپ می‌شود عنوان کرد: "آوای پریان" و "غول چراغ جادو" دو نمایشنامه دیگر این کتاب است که اولی نگاه جدیدی به قصه مشهور "بز زنگوله پا" است و دومی روایت بازی یک کودک با آدم برفی دست ساز خودش است.
 
وی همچنین درباره دیگر آثارش اینچنین توضیح داد: کتاب "مقاله‌هایی پراکنده برای تئاتر کودک و نوجوان" نیز تالیف شده و به دنبال ناشر برای هر دو کتاب هستم.
نظرات بینندگان