arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۹۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۱ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷

ارتباط کلاه تبلیغاتی «هیلاری کلینتون» با حادثه روز گذشته تگزاس / اکانت‌های جعلی فیسبوک عامل حمله بودند / آیا مهاجم اهداف سیاسی داشت؟

روز گذشته در مدرسه ای در تگزاس تیراندازی رخ داد و از لحظه تیراندازی تا کنون تعداد اکانت های جعلی عامل تیراندازی در فیسبوک رشدی صعودی دارد .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روز گذشته در مدرسه ای در تگزاس تیراندازی رخ داد و از لحظه تیراندازی تا کنون تعداد اکانت های جعلی عامل تیراندازی در فیسبوک رشدی صعودی دارد .

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، درست ساعاتی پس از تیراندازی در مدرسه ای در تگزاس پروفایل های متعدد جعلی با نام تیرانداز در کنار تصویر نمایشی از او با کلاهی که عنوان  "هیلاری 2016" را روی خود دارد، در فیسبوک باز شده اند. اکانت هایی که با اهداف متعدد، از سرگرمی تا ایجاد رعب و وحشت باز می شوند. 

ساعتها پس از تیراندازی در یک دبیرستان درتگزاس، ترول ها به فیسبوک حمله کرده اند و پروفایل های جعلی را ایجاد کرده اند تا خود را به جای متهم جا بزنند. 

 روز جمعه صبح یک مرد مسلح دبیرستانی در تگزاس را به  آتش کشید و بر اساس آمارها تا این لحظه  10 نفر را کشته و 10 نفر دیگر را زخمی کرد. تا این لحظه پلیس 2 نفر را دستگیر کرده  و منابع انتظامی به خبرگزاری CBS گفته اند که یک مظنون   17 ساله را نیز شناسایی کرده است.

متاسفانه این روزها ترول ها به سیلی خطرناک در شبکه های اجتماعی تبدیل شده اند که اقدام به انتشار اطلاعات غلط می کنند. 

این موضوع را مدتی پیش در جربان تیراندازی در فلوریدا نیز شاهد بودیم. در جریان آن اتفاق نیز، تئوری های توطئه در فیس بوک و یوتیوب پس از تیراندازی در  پارک لند، فلوریدا، از طریق ترول های خطرناک به سرعت رشد کردند.

جالب است بدانید فیسبوک  در سه ماه اول سال 2018 به طور خودکار 538 میلیون حساب جعلی را حذف کرده است.

این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد: "ما حساب تیرانداز اصلی را شناسایی و  حذف کرده ایم و در حال مسدود کردن حساب های جعلی نیز هستیم .

جالب است که برخی از این حساب ها با عکس کلاه کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون و برخی دیگر با کلاه کمپین ترامپ تزئین شده اند. برخی از کارشناسان معتقدند این تصاویر این احتمال را تقویت می کند که عامل حملات مقاصد سیاسی داشته است.

نظرات بینندگان