arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۹۱۳۴
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۲ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
در اتفاقی بی سابقه در ۱۵ سال اخیر؛

خوش و بش روحانی و پادشاه اردن

روز گذشته حجت الاسلام والمسلمین روحانی رئیس جمهور کشورمان در حاشیه برگزاری اجلاس همکاری کشور‌های اسلامی در ترکیه با ملک عبدالله دوم پادشاه اردن دیدار کوتاهی داشت. آخرین دیدار رییس جمهور ایران با پادشاه اردن به دیدار رئیس دولت اصلاحات و ملک عبدالله دوم پادشاه اردن در سال ۱۳۸۲ و در جریان سفر وی به تهران باز می‌گردد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دیدار سران ایران و اردن پس از ۱۵ سال

سران ایران و اردن پس از ۱۵ سال دیدار کوتاهی با یکدیگر در ترکیه داشتند.

به گزارش «انتخاب»، روز گذشته حجت الاسلام والمسلمین روحانی رئیس جمهور کشورمان در حاشیه برگزاری اجلاس همکاری کشورهای اسلامی در ترکیه با ملک عبدالله دوم پادشاه اردن دیدار کوتاهی داشت. 

به نوشته تسنیم، آخرین دیدار یک مقام عالیرتبه ایرانی با پادشاه اردن به دیدار رئیس دولت اصلاحات و ملک عبدالله دوم پادشاه اردن در سال 1382 و در جریان سفر وی به تهران باز می‌گردد. روز گذشته و پس از 15 سال دوباره رئیس جمهور ایران و پادشاه اردن با یکدیگر دیدار کردند.

علاوه بر دیدار رئیس دولت اصلاحات و پادشاه اردن، مقامات دیگری از جمهوری اسلامی ایران نیز با وی دیدار کرده‌اند. از جمله این دیدارها می‌توان، به دیدار اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر رئیس جمهور در دولت دهم در سال 89، دیدار علی اکبر صالحی وزیر امورخارجه دولت دهم در اردیبهشت ماه سال 92 و دیدار محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در شهریور ماه سال 92 با ملک عبدالله دوم اشاره کرد.

همچنین مقاماتی از کشور اردن نیز طی سالیان اخیر ضمن سفر به ایران با برخی مقامات کشورمان دیدار کرده اند. سفر رئیس مجلس اردن به ایران و دیدار با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و همچنین سفر وزیر امور خارجه اردن به تهران و دیدارش با حجت‌الاسلام روحانی در سال‌های 93 و 95 از این جمله است.

نظرات بینندگان