arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۹۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۰۰ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
گزارش جدید نشان می دهد؛

افزایش نرخ خودکشی در بین نوجوانان آمریکایی

تحقیق جدید محققان نشان می دهد شمار کودکان و نوجوانان بستری شده در بیماستان به خاطر تلاش برای خودکشی از سال ۲۰۰۸ تاکنون دو برابر شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش خبرنگار مهر، به گفته دکتر «گریگوری پلمونس»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه واندربیلت کارولینای شمالی، این یافته ها تعجب اور نیستند و دانشکده ها و کالج ها هم در مورد افزایش چشمگیر شیوع اضطراب و افسردگی در بین دانشجویان و در استفاده از خدمات مشاوره گزارش داده اند.»

وی در ادامه می افزاید: «ما از بررسی مطالعات قبلی هم می دانیم که کمتر از نیمی از افراد جوان مبتلا به اختلالات روانی درصدد درمان برمی آیند. برنامه ما تشویق پزشکان مراقبت های اولیه به آغاز غربالگری برای افسردگی است.»

به گفته محققان، در حال حاضر خودکشی سومین عامل مرگ و میر در بین نوجوانان آمریکایی است.

یافته های این محققان نشان داد در سال های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۵ در حدود ۱۱۶ هزار کودک ۵ تا ۱۷ سال در ۳۱ بیمارستان به دلیل داشتن اندیشه خودکشی یا تلاش برای خودکشی بستری شده اند. دو سوم این کودکان را دختران تشکیل می دادند.

محققان عنوان می کنند بیشتر علائم افسردگی که والدین باید به آن توجه داشته باشند عبارتند از افزایش گوشه گیری کودکان از همسن و سال های خود یا خانواده، تغییر در وضعیت خواب یا اشتها، اُفت تحصیلی، یا عدم علاقمندی به کارهای که قبلا برایش لذت بخش و جالب بوده است.

نظرات بینندگان