arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۹۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۰۰ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷

/ در سینما و تئاتر چه خبر است؟/

انتخاب بازرس انجمن صنفی فیلمنامه نویسان سینما، برپایی جلسه شورای مرکزی کانون کارگردانان با اربابی، عرضه محصولات جانبی «فیلشاه» و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جلسه شورای مرکزی کانون کارگردانان با معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی سازمان سینمایی برگزار شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی، محمود اربابی معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی سازمان سینمایی درخصوص این جلسه گفت: پیرو نامه شورای مرکزی کانون کارگردانان به رئیس سازمان سینمایی درخصوص جشنواره جهانی فیلم فجر و ارجاع آن جهت بررسی به این معاونت جلسه ای برگزار شد و گفتگوهای خوبی صورت گرفت که قرار شد در جلسه دیگری ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: همچنین قرار است در همین راستا جلسه ای نیز با شورای مرکزی انجمن منتقدان داشته باشیم.

فرزانه شبانی بازرس انجمن صنفی فیلمنامه نویسان سینما شد

مجمع عمومی انجمن صنفی فیلمنامه نویسان سینما بعد از ظهر شنبه 29 اردیبهشت ماه برای انتخاب بازرس جدید این تشکل در تالار زنده یاد سیف الله داد خانه سینما با حضور جمعی از فیلمنامه نویسان کشور تشکیل جلسه داد و ضمن ارایه گزارش عملکرد هیئت مدیره، خزانه دار و بازرس پیشین انجمن، نامزدها معرفی و با توزیع برگههای رای، انتخابات صورت گرفت.

پس از اخذ و شمارش آرا فرزانه شبانی با 26 رای به عنوان بازرس اصلی و حسن مهدویفر با 16 رای به عنوان بازرس علی البدل انجمن صنفی فیلمنامه نویسان سینما انتخاب شدند.

محصولات جانبی «فیلشاه» در راه است!

همزمان با عبور فروش انیمیشن «فیلشاه» از مرز 7 میلیارد تومان در گیشه سینماها، گروه «هنرپویا» بازی اندرویدی این اثر را به عنوان هدیه برای مخاطبان خود منتشر کرد.

فروش انیمیشن سینمایی «فیلشاه» در سینماهای کشور درحالی همچنان ادامه دارد که این فیلم تاکنون توانسته است با بیش از 7 میلیارد تومان فروش در سینماهای کشور، رکورد پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ سینمای ایران را از آن خود سازد. این رکورد پیش از این در اختیار «شاهزاده روم» دیگر محصول گروه‌ «هنرپویا» بود که همچنان عنوان پرمخاطب‌ترین انیمیشن تاریخ سینمای ایران را یدک می‌کشد.

هادی اسماعیلی، مدیر ارشد بازاریابی و فروش گروه «هنرپویا» در این خصوص بیان داشت: بازی اندرویدی «فیلشاه» دومین محصول از این انیمیشن سینمایی است که همزمان با اکران، برای مخاطبان این اثر عرضه می‌گردد. پیش از این نیز کتاب نقاشی «کی از همه بهتره؟» در بازار توزیع شده بود که در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران توانست پرفروش‌ترین کتاب کودک و نوجوان انتشارات سوره مهر شود.

مدیر تبلیغات و اطلاع رسانی «فیلشاه» افزود: تیم تبلیغاتی «فیلشاه» علاوه بر محصولات مرتبط قابل عرضه به بازار، اقلام تبلیغاتی دیگری نظیر پُفیلشاه، صورتک‌، تن‌پوش، بادکنک و ... را نیز همزمان با اکران این فیلم در سینماها طراحی و رونمایی کرده‌اند که با استقبال کودکان همراه بوده است.

اسماعیلی همچنین از عرضه محصولات جانبی جدید انیمیشن «فیلشاه» از جمله لوازم التحریر، کیف، تم جشن تولد، عروسک و... در آینده نزدیک خبر داد.

گروه «هنرپویا» اولین کنسرسیوم فرهنگی هنری شکل گرفته در بخش خصوصی کشور است که توسط موسسات فرهنگی هنری هفت‌سنگ و سلوک افلاکیان با شعار "فرزندانتان را آسوده خاطر به سینما بیاورید" پایه گذاری شده است. این گروه تاکنون انیمیشن‌های سینمایی «شاهزاده روم» و «فیلشاه» را به عنوان پرمخاطب ترین و پرفروش ترین انیمیشن های تاریخ سینمای ایران، تولید و عرضه کرده است.

برای نصب بازی «فیلشاه» می‌توانید با مراجعه به لینک http://bit.ly/2rVdDVn این گیم را از «کافه بازار» دریافت کنید.

نمایش 5 فیلم در اولین جلسه فصل ششم پاتوق فیلم کوتاه

 در چهل‌ویکمین پاتوق فیلم کوتاه، سینما آینده و اولین جلسه از فصل ششم این محفل دوستانه که روز دوشنبه 31اردیبهشت‌ماه برگزارمی‌شود، 5 فیلم کوتاه به روی پرده خواهند رفت.

فیلم‌های کوتاه داستانی «مسکوت»، «مارلون»، «ناگهان»، فیلم کوتاه تجربی «کل به جزء» و انیمیشن کوتاه «انیمیشن خبری» محصول فرانسه،برنامه اکران اولین جلسه از فصل ششم پاتوق فیلم‌کوتاه را تشکیل می‌دهند.

«مسکوت» به نویسندگی وکارگردانی محمد ثریا و از تولیدات انجمن سینمای جوانان ایران،ماجرای مردی را روایت می‌کند که برای جلوگیری از تجاوز به زنی مرتکب قتل می‌شود...

فیلم کوتاه «مارلون»، به نویسندگی و کارگردانی دُرناز حاجیها، ماجرای مادری را به تصویر می‌کشد که فرزند 10ساله‌اش را برای تست بازیگری آماده می‌کند.

داستانی کوتاه «ناگهان»به کارگردانی حمید نجفی‌رادو نویسندگی الهه اذکاری، ماجرای زن و مردی است که برای سفر آماده می‌شوند.. دو غریبه وارد خانه آن‌ها می‌شوند و ...

ماجرای تکثیر روح یک دیکتاتور در زندگی مردم بعد از سرنگونی مجسمه‌اش، روایتفیلم کوتاه تجربی«کل به جزء» به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی سیدوحید حسینی‌نامی است.

«انیمیشن خبری» به کارگردانی دوناتو سانسونه و محصول کشور فرانسه، ابتکاری هنرمندانه از وقایع این روزها و الهام گرفته از رویدادهای بین‌المللی که در روزنامه‌ی فرانسوی به نام رهایی نوشته شده است را به تصویر می‌کشد.

گفتنی‌‎‌است فصل ششم پاتوق فیلم کوتاه در13 هفته و با رویکرد نقد و بررسی فیلم‌های کوتاه به نمایش درآمده در هر جلسه در قالب گپ و گفت دو سویه، به اکران فیلم‌های کوتاه خواهد پرداخت.

پاتوق فیلم کوتاه، محفلی برای هنرمندان و دوست‌داران این عرصه هنری، دوشنبه‌های هر هفته ساعت ۱۸در سالن سینمای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نشانی: تهران، خیابان خالداسلامبولی(وزرا)، نبش خیابان چهارم برگزار می‌شود.

انتهای پیام 

نظرات بینندگان