arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۹۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۰۰ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
به انگیزه پخش فیلم سینمایی

یادی از سریال رمضانی «رانت‌خوار کوچک»

سریال «رانت‌خوار کوچک» به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده که ماه رمضان سال ۸۲ از شبکه پنج سیما پخش شد، رمضان امسال به صورت فیلم سینمایی از شبکه چهار پخش می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش ایسنا، «رانت‌خوار کوچک» سومین سریال حسین‌ سهیلی‌زاده پس از «دوقلوها» و «رستوران خانوادگی» محسوب می‌شود. سهیلی‌زاده پس از «رانت‌خوار کوچک» به صورت جدی‌تری وارد عرصه سریال‌سازی شد و در سال‌های بعد مجموعه‌های دیگری همچون «عشق گمشده»، «روزهای اعتراض»، «آخرین گناه»، «ترانه مادری»، «آخرین دعوت»، «دلنوازان»، «فاصله‌ها»، «دختران حوا»، «آواری باران»، «پریا» و «مرز خوشبختی» را کارگردانی کرد.

سیروس گرجستانی نیز که نقش اول سریال «رانت‌خور کوچک» را بر عهده داشت، پیش از آن در سریال‌های دیگری ایفای نقش کرده بود که از میان آنها می‌توان به مجموعه‌های «کیف انگلیسی»، «پشت کنکوری‌ها»، «ولایت عشق»، «امام علی (ع)»، «کاکتوس»، «همسران»، «هتل» و ... اشاره کرد. 

آتیلا پسیانی نیز پیش از سریال «رانت‌خوار کوچک» تجربه حضور در سریال‌های زیادی را داشت که در این میان می‌توان به سریال‌های «آپارتمان»، «گمگشته»، «هفت سنگ»، «محله بهداشت» و ... اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، ماه رمضان امسال شبکه چهار سیما با پخش برنامه «۳۰ سریال» به تهیه‌کنندگی حسن مروی، ضمن مرور سریال‌های به‌یادماندنی رمضانی از سال ۸۲ تاکنون، ۳۰ سریال منتخب را نیز به صورت فیلم سینمایی پخش می‌کند و مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد.  

بر همین اساس، فیلم سینمایی سریال «رانت‌خوار کوچک» به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده، نویسندگی محمدرضا فاضلی و تهیه‌کنندگی سعید شاهسواری که ماه رمضان سال ۸۲ از شبکه پنج سیما راهی آنتن شد، امشب (۳۰ اردیبهشت ماه) ار شبکه چهار سیما پخش می‌شود. 

سیروس گرجستانی، رضا فیاضی، داریوش اسدزاده، آتیلا پسیانی، سیما تیرانداز، رضا بنفشه خواه، سحر ولدبیگی، رضا توکلی، فرهاد بشارتی و محمدرضا هدایتی از جمله بازیگران سریال «رانت‌خوار کوچک» هستند. 

این سریال داستان رانت‌خواری زمین‌های یک تعاونی را روایت می‌کند؛ « روز اول ماه رمضان است. علمشیر صاحب‌خانه اشترخانی به او مهلت می‌دهد تا عید فط خانه را خالی کند. اشترخانی برای گرفتن زمین تعاونی به اداره می‌رود، اما با تعاد زیادی درخواست‌کننده مواجه می‌شود. این درحالی است که تعداد زمین‌ها بیشتر از ۱۰ قطعه نیست. این امر باعث می‌شود اشترخانی برای تضاحب یکی از این زمین ها به کارهای مختلف دست بزند...».

انتهای پیام

نظرات بینندگان