arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۹۶۰۱
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۲ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷

لوگوی مرورگر گوگل به افتخار جغرافی دان مشهور تغییر کرد / از نظریه جدایی قاره ها تا طراحی نخستین اطلس های جهان

لوگوی امروز جستجوگر گوگل، به ابراهام اورتلیوس اختصاص دارد. جغرافی دان و نقشه نگار سرشناسی که اطلس های جغرافیایی امروز را مدیون او هستیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

لوگوی امروز جستجوگر گوگل، به ابراهام اورتلیوس اختصاص دارد. جغرافی دان و نقشه نگار سرشناسی که اطلس های جغرافیایی امروز را مدیون او هستیم.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، این کارتوگراف فلاندی نخستین فردی بود که اعلام کرد قاره های امروزی و جدا از هم ما سال ها پیش به یکدیگر پیوسته بوده اند و بر اثر رانش گسل های زمین و یا دیگر موارد مشابه از یکدیگر جدا شده اند.

جالب است بدانید پیش از ان که نقشه های امروزی مثل گوگل مپز به بازار عرضه شوند، اجداد ما مجبور بودند از طریق کتب تاریخی به مطالعه زمین و محیط اطرافشان بپردازند و شاید دانش زمین شناسی امروز ما به شکل قابل توجهی مدیون فعالیت های افرادی مثل آبراهام اورتلیوس باشد. 

اولین اطلس مدرن جهان موسوم به "Theatrum Orbis Terrarum" (تئاتر جهان)، را می توان یکی از ارزشمند ترین تلاش های جغرافیایی برای ثبت مناطق و ایالت های موجود در جهان دانست.نقشه ای که سال ها پیش توسط این جغرافی دان طراحی و اجرایی شد. 

جالب است بدانید کتاب اورتلیوس شامل مواردی مثل تصویر حمله به هیولاهای دریایی و ... می شود. اگره این تصاویر این روزها چندان جالب و منطقی به نظر نمی رسند، اما در آن زمان با هدف آموزش به مردم در خصوص وضعیت دریاها و گذرگاه های آبی طراحی شده بودند. 
Ortelius همچنین شامل موارد گاه به گاه از هیولا دریایی حمله به کشتی. این تصاویر حاشیه ای ممکن است به عنوان تزئینی شبیه به نظر برسد، اما آنها قصد داشتند بیننده را در مورد آنچه که در دریا یافت می شود، آموزش دهد.

نظرات بینندگان