arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۹۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۷ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷

پخش زنده نشست زاکربرگ با اعضای اتحادیه اروپا تایید شد / هدف این جلسه شفاف سازی منافع عمومی در سطح آنلاین است

قرار است نشست پارلمان اروپا و مارک زاکربرگ به صورت زنده پخش شود.این خبری است که تعجب بسیاری از اهالی رسانه و فناوری را برانگیخته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

قرار است نشست پارلمان اروپا و مارک زاکربرگ به صورت زنده پخش شود.این خبری است که تعجب بسیاری از اهالی رسانه و فناوری را برانگیخته است.
به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، پیش از این قرار بود جلسه مذکور بین مدیران فیسبوک و قانونگذاران اتحادیه اروپا پشت درهای بسته برگزار شود.اما اکنون خبر رسیده که دادگاه مارک زاکربرگ و پارلمان اروپا  روز سه شنبه به صورت زنده برگزار خواهد شد.

این موضوع توسط یکی از اعضای ارشد اتحادیه اروپا مطرح شده و بر این اساس اعلام شده که مدیر عامل فیسبوک توافق کرده است که  در مورد تاثیر احتمالی فیس بوک در روند انتخابات در اروپا و دیگر جنبه های حفاظت از اطلاعات شخصی با قانونگذاران اروپایی به طور زنده صحبت کند.

 زاکربرگ پیش از این در کنگره آمریکا در مورد این موضوع شهادت داده بود و علیرغم امتناع از دعوت مجلس انگلیس در خصوص شواهدی از سوء استفاده از اخبار جعلی  با سیاستمداران در بروکسل مذاکره کرد.

به نظر می رسد علت برگزاری جلسه به صورت علنی،  منافع شفافیت جلسه  برای کل جهان در نظر گرفته شده باشد.

یک مقام ارشد اتحادیه اروپا در توییتر گفت: "من شخصا با مدیر عامل فیس بوک آقای زاکربرگ صحبت کرده ام  و خوشحالم که اعلام می کنم وی گفتگوی زنده را پذیرفته است.

 

نظرات بینندگان