arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۹۷۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۰۸ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۷

سفیر ایران در عراق: رابطه ایران و مقتدی صدر دوستانه و برادرانه است / بسیاری از مسئولان از جمله سردار سلیمانی به او بسیار علاقه‌مند هستند

'ایرج مسجدی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد گفت: رابطه مسوولان ایرانی و سید مقتدا صدر رابطه ای دوستانه و برادرانه است. وی گفت: رابطه جمهوری اسلامی ایران و صدر یک رابطه تاریخی و ریشه دار بوده چنانکه جمهوری اسلامی ایران با دو شهید بزرگوار سید محمد باقر و سید محمد صادق صدر( عمو و پدرش) نیز دارای رابطه ای عمیق بوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

'ایرج مسجدی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد گفت: رابطه مسوولان ایرانی و سید مقتدا صدر رابطه ای دوستانه و برادرانه است.

مسجدی روز دوشنبه در پاسخ به سوال ایرنا در بغداد درخصوص انتشار برخی ادعاها در خصوص وجود اختلاف میان جمهوری اسلامی ایران با صدر، این گونه ادعاها را تکذیب کرد.

سفیر ایران با تبریک به ائتلاف انتخاباتی سائرون (مورد حمایت صدر) که بیشترین کرسی ها را در چهارمین انتخابات پارلمانی عراق کسب کرده است، گفت: صدر از دوستان و برادران عزیز و تاثیرگذار در کشور دوست و همسایه ما عراق می باشد.

وی گفت: رابطه جمهوری اسلامی ایران و صدر یک رابطه تاریخی و ریشه دار بوده چنانکه جمهوری اسلامی ایران با دو شهید بزرگوار سید محمد باقر و سید محمد صادق صدر( عمو و پدرش) نیز دارای رابطه ای عمیق بوده است.
سفیر جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: رابطه مسئولین کشور با صدر رابطه ای دوستانه و برادرانه بوده و تا آنجا که اطلاع دارم بسیاری از مسئولان جمهوری اسلامی ایران از جمله قاسم سلیمانی به وی بسیار علاقمند هستند.
وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران ضمن استقبال و حمایت از اراده مردم عراق در برگزیدن نمایندگان پارلمان به کلیه احزاب، گروهها و ائتلاف هایی که در انتخابات موفق به کسب کرسی شده اند، تبریک می گوید.
مسجدی افزود: جمهوری اسلامی ایران با برخورداری از رابطه ای حسنه و دوستانه با همه طیف های مردم عراق، با تمام گروهها و ائتلاف هایی که حائز بیشترین کرسی در چهارمین دوره انتخابات پارلمانی گردیده اند نیز رابطه ای سازنده دارد و همه این گروهها و ائتلاف ها برادران عزیز و خوب ما هستند.
تعدادی رسانه های منطقه ای درروزهای گذشته ادعاهایی درخصوص وجود اختلاف میان صدر با ایران مطرح و برخی اظهارنظرها را نیز به وی نسبت دادند.

نظرات بینندگان