arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۹۸۰۴
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۱ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۷

پولتیکو: ترامپ از ارتقای امنیت تلفن‌های همراه خود سر باز می‌زند

رئیس‌جمهور آمریکا تلاش‌های مسئولان کاخ سفید برای ارتقای امنیت تلفن‌های همراهش را رد کرده و انتخاب کرده تا از وسیله‌ای استفاده کند که از ویژگی‌های امنیتی بالا برخوردار نیست و ممکن است در برابر جاسوسی یا هک شدن آسیب پذیر باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس‌جمهور آمریکا تلاش‌های مسئولان کاخ سفید برای ارتقای امنیت تلفن‌های همراهش را رد کرده و انتخاب کرده تا از وسیله‌ای استفاده کند که از ویژگی‌های امنیتی بالا برخوردار نیست و ممکن است در برابر جاسوسی یا هک شدن آسیب پذیر باشد.

به گزارش ایسنا، دو تن از مقامات ارشد دولت واشنگتن به پایگاه خبری پولتیکو گفتند: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا دست‌کم از دو گوشی آیفون استفاده می‌کند که هر دو از سوی آژانس‌های کاخ سفید توزیع شده‌اند. یکی از این گوشی‌ها تنها برای تماس‌های تلفنی استفاده می‌شود در حالی که براساس گزارش‌ها تلفن دیگر برای ورود به توئیتر و برخی سایت‌های خبری استفاده می‌شود.

به گفته یکی از این مقامات، مسئولان امنیتی کاخ سفید ترامپ را تحت فشار گذاشته‌اند تا هر ماه تلفنی را که از آن برای توئیتر استفاده می‌کند، عوض کند اما ترامپ این تلاش‌های آنها را رد کرده و آن را بسیار مشکل و دردسرساز توصیف کرده است.

پایگاه خبری پولتیکو گزارش داد: تقریبا پنج ماه است که ترامپ از تلفنی برای انتشارات پیام‌های توئیتری خود استفاده می‌کند که توسط کارشناسان امنیتی بازرسی نشده است.

این تصمیم ترامپ نقض پروتکل امنیتی دولت‌های قبلی آمریکاست به عنوان مثال تلفن‌های همراه باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا هر 30 روز یکبار برای احتمال حملات سایبری و دیگر فعالیت‌های مخرب مورد بررسی قرار می‌گرفت.

تلفنی که ترامپ از آن برای برقراری تماس استفاده می‌کند همانند بسیاری از تلفن‌ها دوربین و میکروفن دارد که ممکن است هکرها از آنها برای دسترسی به این وسیله استفاده کنند.

براساس گزارشات، جی‌پی‌اس هر دو تلفن همراه ترامپ غیرفعال شده است.

این در حالی است که کاخ سفید هنوز در رابطه با این گزارش پایگاه خبری پولتیکو هیچ اظهارنظری نکرده است.

ترامپ به خاطر فعالیت شدیدش در توئیتر با استفاده از حساب شخصی‌ خود بسیار معروف است.

مقامات امنیت ملی سابق آمریکا تاکید دارند که امتناع ترامپ از پذیرش برنامه‌های امنیتی بیشتر می‌تواند وی را در خطر بیندازد چراکه او یکی از هدف‌های بزرگ برای هکرها محسوب می‌شود.

پس از درز مخرب یکسری اطلاعات محرمانه، کاخ سفید کارمندان خود را از استفاده از تلفن‌های همراه شخصی‌شان در موقع کار منع کرده است.

نظرات بینندگان