arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۹۸۲۷
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۲ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۷

گرمای شدید جان 65 پاکستانی را گرفت

مرکز امداد رسانی در کراچی اعلام کرد: قربانیان افرادی هستند که براثر گرمازدگی شدید و مشکلات تنفسی ناشی از گرما و رطوبت شدید هوا جان خود را از دست داده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گرمای 65 پاکستانی را به کام مرگ فرستاد

موج شدید گرما و رطوبت بالای هوا در شهر بندری کراچی واقع در جنوب پاکستان ، طی 72 ساعت گذشته دست کم 65 قربانی گرفته است.

منابع خبری پاکستان روز سه شنبه به نقل از 'مرکز امداد رسانی ایدهی' در شهر کراچی اعلام کردند: قربانیان افرادی هستند که براثر گرمازدگی شدید و مشکلات تنفسی ناشی از گرما و رطوبت شدید هوا جان خود را از دست داده اند.

طی روزهای گذشته و همزمان با آغاز ماه رمضان دمای هوا در کراچی به 44 درجه سانتیگراد با رطوبت بالای 50 درصد اعلام شد.

همه ساله تعداد زیادی از مردم پاکستان به ویژه در ایالت سند در جنوب این کشور و شهر کراچی به دلیل گرما زدگی شدید در بیمارستان بستری شده و صدها نفر نیز جان خود را از دست می دهند .
به دلیل ساعات طولانی قطعی برق در شهرهای مختلف پاکستان از جمله کراچی، ساکنان این شهر به جز عده ای کم که ژنراتورهای تولید برق در اختیار دارند، مجبورند ساعت ها گرمای طاقت فرسا را در طول شبانه روز تحمل کنند.
در تابستان سال 1394 دست کم دو هزار نفر در شهر کراچی و دیگر مناطق ایالت سند در اثر تشدید دمای هوا و گرما زدگی جان خود را از دست دادند.
سال 94 همچنین به دلیل گرمای شدید هوا در کراچی پاکستان، بیش از سه هزار تن دیگر نیز در بیمارستان بستری شدند .
پیرمحمد ملازهی کارشناس مسائل شبه قاره آن زمان در گفت و گو با رسانه ها، در خصوص مرگ شهروندان در پاکستان بر اثر گرما گفته بود: میان مرگ افراد در پاکستان و قطع طولانی برق در این کشور ارتباط جدی وجود دارد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان