arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۹۸۵۰
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۴ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
گاردین :

کشیش منطقه «سیلیکون ولی» قهر کرد! / اعتراض به نابرابری اجتماعی بین فقرا و ثروتمندان / اتهام زنی به غول های فناوری منطقه

کشیش منطقه سیلیکون ولی و پالو آلتو در اعتراض به آن چه از دید او "فریبکاری لیبرال های ثروتمند منطقه " است، از ادامه حضور در کلیسای این ناحیه استعفا داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کشیش منطقه سیلیکون ولی و پالو آلتو در اعتراض به آن چه از دید او "فریبکاری لیبرال های ثروتمند منطقه " است، از ادامه حضور در کلیسای این ناحیه استعفا داد.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، وی که گریگوری استیونس نام دارد،فعالیت هایی قابل توجه نیز در توییتر دارد. وی اخیرا در قالب یک توییت نوشت : " منطقه پالو التو سرشار از صنایع فناوری پر زرق و برق ولی خالی از تعهد عدالت اجتماعی است.


 گریگوری استیونس  در یک توییت دیگر نیز نوشت: پالو آلتو "محله یهودی نشین ثروتمند، قدرتمند و لیبرالیسم نخبه گرا است". 
اما وی پس از آن که در قالب توییت ها اعتراض کرده و اقدام به انتقاد از ریاکاری و  فعالیت های ضعیف  "عدالت اجتماعی" در منطقه کرد، از کلیسای خود نیز استعفا داد.

گریگوری استیونس روز دوشنبه تاکید کرده بود که از حضور در کلیسای این منطقه مهم و سرشناس اساسا رضایت خاطر ندارد. بر اساس ایمیل هایی که این کشیش جوان و 28 ساله به گاردین ارسال کرده است او عمیقا خشمگین بوده که در قلب صنعت فناوری، شاهد  نابرابری شدید درآمدها  و فقر بوده است.

وی در یکی از ایمیل های خود به گاردین نوشته است:

"من اعتقاد دارم پالو آلتو یک محله یهودی نشین با ثروت، قدرت و لیبرالیسم نخبه گرا است. به این معنی که بسیاری از اعضای جامعه ادعا می کنند که می خواهند با مسائل ناقض عدالت اجتماعی مبارزه کنند، اما این تمایل در عمل صفر است. برای افراد کم درآمد این منطقه غیرممکن است که در این شهر زندگی کرده و دوام آورند. نابرابری ثروت به شکل دیوانه واری در این منطقه وجود دارد و بی اطلاعی و بی تفاوتی نسبت به  عدالت اجتماعی در این منطقه رعب آور است." 

استیونس در یک ایمیل دیگر نوشت : "صنعت فناوری به دلیل سود بی پایان، وضعیت نخبگان، حرص و آز، و افسانه ای که فناوری های آنها می تواند تا حدودی وضعیت جهان را بهبود بخشد، همیشه در معرض توجه بوده است."

بسیاری از سرمقاله های نشریات  محلی در مورد استیونس که با واکنش شدید ساکنان و رهبران شهر مواجه شده است، توییت های وی را  "تند و زننده"، "ناخوشایند" و "بی رحم" نام گذاری کرده اند. به ویژه این که در اغلب رسانه ها،استفاده از کلمه "انزجار" توسط استیونس در مورد پالو آلتو برجسته شده است.گرچه استیونس تاکید کرده که هدفش از این اصطلاح نشان دادن ناراحتی از اختلاف طبقاتی بوده نه توهین به مردم محلی .

منتقدان محلی، مخالف تلاش کلیسا برای به دست آوردن مجوز فعالیت های اجتماعی جدید بودند چرا که فعالیت های امثال استیونس را جهت دار و حتی مخل آرامش خود می دانستند.

با همه این ها، بسیاری از افراد نیز مدافع سخنان استیونز هستند و از او حمایت کرده  اند. آن ها معتقدند در شرایطی که مشهور ترین و ثروتمند ترین  شرکت ها و کارآفرینان جهان در این منطقه جمع  و  متعهد شده اند که جهان را از طریق نوآوری بهبود بخشند، عده ای  با خانواده های طبقه کارگر و فقیر در کنار آن ها زندگی می کنند. افزون بر این ها قیمت املاک در این منطقه تا حدی سرسام آور است که  ده ها هزار کارگر کم درآمد را مجبور می کند تا بیش از 50 مایل مسیر رسیدن به محل کار را طی کنند و از مناطقی بسیار دورتر خانه اجاره کنند.

استیونس تقریبا سه سال در پالو آلتو زندگی کرده و کلیسای او در یکی از ثروتمندترین محله های این شهر واقع شده است، جایی که  خانه هایش بیش  از 5 تا 15 میلیون دلار ارزش دارد.

او در این خصوص می گوید : "عیسی مسیح  بی خانمان بوده  و گفته که؛ وارد شدن فردی ثروتمند به ملکوت خدا دشوار تر از عبور شتری از سوراخ سوزن است . من بخشی از کابینه مسیح هستم. کابینه ای که برای بهبود شرایط فقرا مبارزه می کرد. بنابراین برای من دشوار است که در محاصره ثروت از برابری اجتماعی سخن بگویم ."

او استدلال کرد که همسایگان غنی کلیسا می توانند از تمام افراد بی خانمان در پالو آلتو و شهرهای اطرافشان حمایت کرده و به آنان خوراک و اسکان دهند. 

افزون بر این ها استیونس در ایمیل خود به گاردین،  درباره آسیب های بخش فناوری سخن گفته بود و به فیسبوک نیز اتهام زده بود که در حال از بین بردن محدوده تاریخی  شرق پالو آلتو است.

 

نظرات بینندگان