arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۰۰۲۳
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۲ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۷

غول فناوری چینی با 3 میلیارد دلار ضرر رو به رو شد / تلاش های بی نتیجه «ZTE» برای مبارزه با تحریم های ایالات متحده

طبق گزارش های جدید، شرکت  ZTE انتظار دارد که به دلیل ممنوعیت  فعالیت با غول های فناوری ایالات متحده، حداقل 3 میلیارد دلار ضرر داشته باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

طبق گزارش های جدید، شرکت  ZTE انتظار دارد که به دلیل ممنوعیت  فعالیت با غول های فناوری ایالات متحده، حداقل 3 میلیارد دلار ضرر داشته باشد.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، شرکت ZTE بزرگترین شرکت مخابراتی چین اعلام کرد که عملیات های اصلی خود را پس از ممنوعیت  تجارت با ایالات متحده  و  فروش در آمریکا به  سبب پیشگیری از بحران متوقف کرده است.


بنا بر گزارش بلومبرگ روز گذشته مقامات  ZTE اعلام کردند که انتظار دارند  حداقل 20 میلیارد یوان (3.1 میلیارد دلار) را به دلیل ممنوعیت های تجاری مذکور از دست دهند، در نتیجه برخی عملیات های تجاری خود را متوقف کرده اند.

شرکت ZTE، چهارمين توليدكننده تلفن هوشمند در آمريكا، با دستور صریح  وزارت بازرگاني آمريكا روبه رو است که برخی از کارمندان این شرکت را متهم به دور زدن تحریم ها و نقض قوانین بین الملل کرده است. کارمندانی که برخی تجهیزات را از ایالات متحده به کره شمالی و ایران فرستاده و عملیاتی غیرقانونی ترتیب داده بودند. 

برخی از منابع آگاه بلومبرگ در شنزن چین می گویند؛ این شرکت برای هزینه های عملیاتی روزانه خود حدود 80 میلیون تا 100 میلیون یوان را صرف می کنند، این در حالی است که 75 هزار کارمند این شرکت در حالت نیمه تعلیق کار می کنند.

پیش از این شرکت ZTE در تلاش بود تا دستور تحریم را لغو کند و امیدوار بود که مذاکرات تجاری دو جانبه بین ایالات متحده و چین گسترده تر شود. حتی در اوایل ماه جاری، دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا در یک توییت وعده هایی به این شرکت داد اما به نظر می رسد، وزارت بازرگانی ایالات متحده تمایلی به لغو تحریم ها ندارد. 

 

نظرات بینندگان