arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۰۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۴ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۷

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات همتای آمریکایی خود، گفت: صحبت‌های پمپئو آن‌قدر بی‌حساب و کتاب، خارج از نزاکت و بدون منطق بود که ارزش پاسخگویی ندارد. وی اظهار کرد: این نشان دهنده ورشکستگی ایالات متحده آمریکا است که در واقع تبدیل به سیاست خارجی استیجاری شده و هر گروه فشاری که بتواند بیشتر هزینه کند می‌تواند بیشتر این سیاست خارجی را به آن سمت حرکت دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه دوم خرداد) هیات دولت در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالاتشان پاسخ دادند.

سیاست خارجی آمریکا استیجاری شده است

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات همتای آمریکایی خود، اظهار کرد: صحبت‌های پمپئو آن‌قدر بی‌حساب و کتاب، خارج از نزاکت و بدون منطق بود که ارزش پاسخگویی ندارد. وی اظهار کرد: این نشان دهنده ورشکستگی ایالات متحده آمریکا است که در واقع تبدیل به سیاست خارجی استیجاری شده و هر گروه فشاری که بتواند بیشتر هزینه کند می‌تواند بیشتر این سیاست خارجی را به آن سمت حرکت دهد.

مذاکره با تلگرام مخفیانه نبوده است

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تایید مذاکره دولت یازدهم با پیام‌رسان تلگرام، گفت: این مذاکرات مخفی نبوده است و مسئولان مرتبط با این مساله در داخل کشور از آن آگاه بودند. وی افزود:‌ در زمان دولت یازدهم مذاکراتی با تلگرام در حیطه رعایت الزامات فرهنگی کشور انجام شده است که البته توافق‌هایی هم به دست آمده است و تلگرام ملاحظات ما در مورد کانال‌های غیراخلاقی یا کانال‌های مرتبط با تروریسم را لحاظ کرده است. جهرمی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا پهنای باند ویژه‌ای به تلگرام داده شده بود؟ بیان کرد: این صحبت اشتباه است و پهنای باند ویژه‌ای در اختیار تلگرام قرار داده نشده است.

با رقابت‌های جناحی نمی‌توانیم مشکلات را حل کنیم

محمود واعظی رییس دفتر رییس‌جمهور با اشاره به اینکه با رقابت‌های جناحی نمی‌توانیم مشکلات مردم را حل کنیم، گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری به وحدت نیازمندیم. وی افزود: در این شرایط که مثلث آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان ایجاد شده و علیه ما اقدام می‌کند، باید اختلاف سلیقه‌ها را کنار گذاشته و بر منافع ملی خود توافق کنیم. ما باید انسجام داشته باشیم تا در خارج از کشور همه بدانند که ما در ایران هم ‌نظر هستیم.

مشکلات ارزی گردشگران خارجی حل خواهد شد

علی‌اصغر مونسان رییس سازمان گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی با بیان اینکه وضعیت ارز برای گردشگران خارجی مشکلاتی ایجاد کرده است، اعلام کرد که به دنبال صحبت با رییس بانک مرکزی این مساله حل خواهد شد. وی اظهار کرد: برای توسعه گردشگری در ایام تابستان تدابیری اندیشیده شده است از جمله آنکه ستادهای سفرهای نوروزی به طور مداوم تشکیل جلسه بدهند و این جلسات را تنها به ایام عید موکول نکنند.

دانشگاه‌ها استاد تمام‌ها را حفظ می‌کنند

منصور غلامی وزیر علوم با اشاره به اینکه آیین‌نامه استخدامی اعضای هیات علمی، شرایط جذب یا بازنشسته شدن اساتید را اعلام کرده است، گفت: دانشگاه‌ها طبق بخشنامه‌ای که به آنها ابلاغ شده موظفند استاد تمام‌ها را حفظ کنند. وی درباره دلیل بازنشسته شدن دکتر صادق زیباکلام از دانشگاه تهران، اظهار کرد: من این موضوع را از دانشگاه تهران سئوال کردم و آنها گفتند زیباکلام هنوز بازنشسته نشده است بلکه لیستی از افراد واجد شرایط برای بازنشسته شدن تهیه شده است که اسم وی هم در آن لیست آمده است.

همچنین هیأت وزیران در جلسه امروز خود به ریاست حجت ‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری، به بررسی و تصویب تعدادی از پیشنهادهای مربوط به آیین‌نامه‌های قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور پرداخت و از مجلس شورای اسلامی خواست تا ادامه بررسی لایحه «اصلاح بخشی از ساختار دولت» را در دستور کار خود قرار دهد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان