arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۰۰۵۴
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۴ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۷

وزیر علوم: زیباکلام هنوز بازنشسته نشده/ نام او در لیست واجدین شرایط بازنشستگی وجود دارد

وزیر علوم گفت: نکته‌ دیگر این است که به تمام دانشگاه‌ها بخشنامه شده است که همه استاد تمام‌های خود را بعد از بازنشستگی در دانشگاه حفظ کرده و اتاق کار آنها را در اختیارشان قرار دهند تا حضور این افراد با ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی همراه باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

وزیر علوم با اشاره به اینکه آیین‌نامه استخدامی اعضای هیات علمی، شرایط جذب یا بازنشسته شدن اساتید را اعلام کرده است، گفت: دانشگاه‌ها طبق بخشنامه‌ای که به آنها ابلاغ شده موظفند استاد تمام‌ها را حفظ کنند.

منصور غلامی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در گفت‌وگو با ایسنا، درباره دلیل بازنشسته شدن دکتر صادق زیباکلام از دانشگاه تهران، اظهار کرد: من این موضوع را از دانشگاه تهران سئوال کردم و آنها گفتند زیباکلام هنوز بازنشسته نشده است بلکه لیستی از افراد واجد شرایط برای بازنشسته شدن تهیه شده است که اسم وی هم در آن لیست آمده است.

وی در پاسخ به این پرسش که زیباکلام دلیل بازنشسته شدنش را مطرح کردن دیدگاه‌هایش درباره علوم انسانی اسلامی مطرح کرده است، آیا این ادعا صحت دارد؟ بیان کرد: آیین‌نامه استخدامی اعضای هیات علمی که قانون بوده و لازم‌الاجراست، شرایط را مشخص کرده است. در این آیین‌نامه شرایط اساتید نمونه هم مطرح شده است و بیان شده که این افراد می‌توانند بیش از آنچه قانون گفته در دانشگاه تدریس کنند. البته این بدان معنا نیست که هیات علمی تا هر زمانی که خودش بخواهد یا دانشگاه بخواهد می‌تواند ادامه کار بدهد.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: نکته‌ دیگر این است که به تمام دانشگاه‌ها بخشنامه شده است که همه استاد تمام‌های خود را بعد از بازنشستگی در دانشگاه حفظ کرده و اتاق کار آنها را در اختیارشان قرار دهند تا حضور این افراد با ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی همراه باشد.

غلامی در پایان گفت: همچنین استاد تمام‌ها پس از بازنشسته شدن از دانشگاه خارج نمی‌شوند فقط محل پرداخت حقوق آنها عوض می‌شود.

نظرات بینندگان