arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۰۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۹ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۷

پمپئو: فشار و تحریم بیشتری بر ایران اعمال می کنیم/امیدواریم تحریم ها علیه ایران چشم انداز توافقی جدید باشد/ ایران باید رفتار خود را عوض کند

وزیر خارجه آمریکابا بیان این که دیپلماسی برای چاره اندیشی معضلات مختلف استفاده می شود، گفت: ملاقات با کره شمالی همچنان در 12 ژوئن مقرر است تا یک معضل بزرگ امنیتی را حل کند. ما چشمانمان به روی تاریخ باز است اما نسبت به پیامدهای احتمالی خوشبین هستیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پمپئو: امیدواریم تحریم ها علیه ایران چشم انداز توافقی جدید باشد

وزیر خارجه آمریکا، فشار و تحریم علیه ایران را استراتژی جدید دولت ترامپ توصیف کرد و گفت: امیدواریم این اقدامات، چشم انداز توافقی جدید باشد.

 مایک پمپئو روز چهارشنبه در نشست کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا که با موضوع بررسی اولویت های این وزارتخانه برگزار شد، این مطلب را مطرح کرد.


وی ادامه داد: ما یک برنامه داریم که شما جزئیات آن را خواهید دید، در پیشنهاد مطرح شده می خواهیم از دلار به شکل درستی استفاده کنیم، این که آمریکا بتواند در جامعه بین المللی تعهدات خود را داشته باشد.


وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد: زمان آن رسیده است که کشورهای دیگر به خصوص آنهایی که درآمد ناخالص ملی بالایی دارند بتوانند منابع بیشتری را تامین کنند و همچنین اقداماتی را برای جلوگیری از فعالیت های نابخردانه ایرانی و برای تقویت اتحاد ما و امور دیگر از بودجه خود استفاده کنیم.


پمپئو اظهار کرد: امیدواریم که حمایت مالی خوبی از متحدانمان دریافت کنیم، رئیس جمهوری ترامپ به دیپلماسی برای پیشبرد آرمان های آمریکا متعهد است، ما باید نقش تاریخی آمریکا را به عنوان رهبر جهان آزاد حفظ کنیم.


وی با بیان این که دیپلماسی برای چاره اندیشی معضلات مختلف استفاده می شود، یادآور شد: ملاقات با کره شمالی همچنان در 12 ژوئن مقرر است تا یک معضل بزرگ امنیتی را حل کند. ما چشمانمان به روی تاریخ باز است اما نسبت به پیامدهای احتمالی خوشبین هستیم.


وزیر خارجه آمریکا با تاکید بر این که موضع ما در قبال کره شمالی تغییر نخواهد کرد، اظهار کرد: گام های ملموسی را باید مشاهده کنیم و راستی آزمایی درباره غیر هسته ای شدن شبه جزیره کره را تایید کند.


پمپئو با یادآوری اعلام استراتژی جدید رئیس جمهوری آمریکا در قبال ایران گفت: ما فشار و تحریم بیشتری بر ایران اعمال می کنیم اما از مردم این کشور حمایت خواهیم کرد. امیدواریم که چشم انداز توافق تازه ای با ایران باشد. ایران باید رفتار خود را عوض کند، سعی می کنیم با دوستانمان کار کنیم تا جلوی فعالیت ها و خطرهای هسته ای و غیر هسته ای ایران را بگیریم، بالاترین تعهد رئیس جمهوری، حفظ امنیت مردم آمریکا است.

منبع: ایرنا
برچسب ها: بین الملل ، آمریکا
نظرات بینندگان