arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۰۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۰۹ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۷

کره شمالی احتمالا امروز سایت هسته‌ای خود را تخریب می‌کند / حضور کیم جونگ اون در مراسم قطعی نیست

خبرنگار خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی که همراه با خبرنگاران 4 کشور دیگر جهت پوشش خبری تخریب سایت هسته ای 'پیونگ گه ری' کره شمالی به این کشور سفر کرده است احتمال داد بعد از ظهر امروز پنجشنبه این سایت تخریب شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خبرنگار خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی که همراه با خبرنگاران 4 کشور دیگر جهت پوشش خبری تخریب سایت هسته ای 'پیونگ گه ری' کره شمالی به این کشور سفر کرده است احتمال داد بعد از ظهر امروز پنجشنبه این سایت تخریب شود.

به گزارش ایرنا از این خبرگزاری، گروهی از خبرنگاران رسانه های کره جنوبی، آمریکا، چین، روسیه و انگلیس که به دعوت کره شمالی جهت پوشش خبری تخریب این سایت به این کشور سفر کرده اند ظاهرا در مسیر شهر بندری 'وونسان' به ' پیونگ گه ری' که منطقه ای کوهستانی و دور افتاده در شمال شرقی کره شمالی است هستند و هنوز به محل این سایت نرسیده اند.

گزارش خبرنگار خبرگزاری یونهاپ که امروز منتشر شده است نشان می دهد خبرنگاران ساعت 19 چهارشنبه شب به وقت محلی برابر 14:30 به وقت تهران، شهر بندری وونسان را با قطار به مقصد 'پیونگ گه ری' ترک کرده اند.

خبرنگاران برای رسیدن به محل سایت آزمایش هسته ای واقع در شمال شرق کره شمالی باید 12 ساعت با قطار، 4 ساعت با اتوبوس و 2 ساعت به صورت پیاده راه را بپیمایند.

یک اندیشکده آمریکایی می گوید در تصاویر ماهواره ای که روز شنبه گرفته شده است دو سازه جدید در قسمت شرقی و غربی محل آزمایش دیده می شود که احتمالا محل استقرار خبرنگاران برای رصد کردن این رویداد است.

کره شمالی گفته بود که در یکی از روزهای چهارشنبه تا جمعه تمامی تونل های این سایت را منفجر می کند، ورودی های سایت را می بندد و تاسیسات نظارتی در سطح زمین را نیز از بین می برد.

گزارش های هواشناسی حاکی از آن است که تا اواخر امروز پنجشنبه از بارش باران در این منطقه کاسته می شود و شرایط برای برگزاری مراسم انفجار سایت فراهم می شود.

بنا به گزارش رسانه دولتی کره شمالی، بستن این سایت اقدامی بسیار پر معنا و برجسته است که این کشور به طور داوطلبانه و برای تحقق غیر هسته ای شدن شبه جزیره کره انجام خواهد داد.

هنوز اخباری مبنی بر حضور 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی در مراسم نابودی این سایت هسته ای منتشر نشده است.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی گفته است از شب گذشته تا کنون خبر جدیدی از خبرنگارش مخابره نشده است این احتمال وجود دارد آنها هنوز به محل سایت نرسیده اند.

نظرات بینندگان