arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۰۱۶۱
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۰۹ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۷

صلاحیت امنیتی داماد ترامپ دوباره تایید شد / این صلاحیت دائمی است / دسترسی دوباره کوشنر به اطلاعات طبقه‌بندی شده

صلاحیت امنیتی «جرد کوشنر» داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دوباره تایید شد. «تد لیو» عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت که اگر کوشنر داماد ترامپ نبود صلاحیت وی به طور دائم تایید نمی شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صلاحیت امنیتی «جرد کوشنر» داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دوباره تایید شد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، کوشنر از این پس می تواند دوباره به اطلاعات طبقه بندی شده دسترسی داشته باشد. این بار صلاحیت وی به طور دائم تایید شده است.

«تد لیو» عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت که اگر کوشنر داماد ترامپ نبود صلاحیت وی به طور دائم تایید نمی شد.

صلاحیت امنیتی کوشنر پیشتر به طور موقت تایید شده بود و همزمان با آن پلیس فدرال آمریکا (اف.بی.آی) در حال تحقیق در مورد سوابق وی بود.

«جان کلی» رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید در ماه فوریه گذشته در راستای تقویت روال ها و مسائل امنیتی از کوشنر سلب صلاحیت کرده بود. این اقدام کلی پس از آن انجام شد که دو تن از همسران سابق «راب پورتر» از مقامات پیشین کاخ سفید گفته بودند که وی آنها را مورد ضرب و شتم قرار داده است.

کوشنر از طرف ترامپ مسئول پیشبرد روند سازش در خاورمیانه و برخی پرونده های دیگر شده است. بررسی سوابق و تایید صلاحیت دائم وی به طرز غیرمعمولی روندی طولانی را طی کرد. از این رو، این گمانه زنی به وجود آمده بود که شاید وی در تحقیقات «رابرت مولر» بازپرس ویژه تحقیقات دخالت احتمالی روسیه در انتخابات 2016 آمریکا درگیر شده و برایش مشکلاتی پیش آمده باشد.

کوشنر در جلسه ای که «دونالد ترامپ جونیور» و «پال مانافورت» رئیس سابق ستاد انتخاباتی ترامپ در ژوئن 2016 با یک وکیل روسی برگزار شده بود، حضور داشت. گفته شده که قرار بود این وکیل اطلاعاتی علیه هیلاری کلینتون به ستاد انتخاباتی ترامپ بدهد.

نظرات بینندگان