arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۰۱۸۸
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۱ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۷

روحانی ماه جاری به شانگهای می‌رود؛ دیدار با پوتین در چین / برنامه ریزی برای سفر به سوئیس و اتریش، پس از ماه رمضان

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در ماه جاری به چین سفر می‌کند،‌ سوئیس و اتریش مقصد آتی سفرهای رئیس‌جمهوری خواهد بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در ماه جاری به چین سفر می‌کند،‌ سوئیس و اتریش مقصد آتی سفرهای رئیس‌جمهوری خواهد بود.

به گزارش تسنیم،‌ حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در ماه جاری (خرداد) به چین سفر می‌کند، زمان دقیق سفر رئیس‌جمهور به چین مشخص نشده اما با این حال وی به منظور شرکت در اجلاس شانگهای به این کشور سفر خواهد کرد.

اجلاس شانگهای به مدت دو روز،‌ روزهای 31 خرداد و 1 تیر برگزار خواهد شد.

روحانی در این سفر با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه نیز دیدار و گفت‌و‌گو خواهد کرد.

سوئیس و اتریش نیز مقصد سفرهای اروپایی رئیس‌جمهور خواهد بود که روز گذشته محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور درباره زمان این سفرها گفته بود: پیشنهاداتی برای این سفر به ما شده است. هم سوئیس و هم اتریش از آقای رئیس‌جمهور برای سفر دعوت کرده‌اند و ما در حال بررسی برنامه‌ریزی هستیم که اگر وقت آقای رئیس‌جمهور اجازه بدهد و طرف مقابل نیز موافق باشد، بعد از ماه مبارک رمضان این سفر انجام شود.

حجت‌الاسلام روحانی رئیس جمهور نیز شب گذشته در مراسم افطاری رهبر معظم انقلاب با مسئولان نظام از دیدار خود با رهبران دو کشور چین و روسیه و تماس با سه کشور دیگر اروپایی در هفته‌های آینده خبر داد و گفت: اگر این پنج کشور بتوانند منافع کشورمان به‌ویژه منافع اقتصادی ما را در برجام تأمین کنند برجام را بدون آمریکا ادامه خواهیم داد وگرنه تصمیم لازم را می‌گیریم و کشور با برجام یا بدون برجام به‌خوبی اداره خواهد شد.

نظرات بینندگان