arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۰۲۳۴
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۵ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۷

موگرینی: حفظ برجام، آزمونی برای اتحادیه اروپا است

موگرینی با اشاره تلویحی به فشارهای آمریکا به اتحادیه اروپا درباره برجام گفت: ما چالش‌هایی داریم اما ما می‌توانیم توافق (برجام) را حفظ کنیم اگر ایرانی‌ها در توافق بمانند و به آن احترام بگذارند همان کاری که آنها اکنون دارند این کار را انجام می‌دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز پنجشنبه در اظهاراتی گفت که حفظ برجام، آزمونی برای این اتحادیه است.

به گزارش فارس، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز در یک نشست اروپایی باز هم درباره برجام صحبت کرد.

اظهارات مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشستی با عنوان «نشست کسب و کار اروپا» یک روز پس از سخنان رهبر معظم انقلاب درباره لزوم ارائه تضمین توسط اروپا درباره محقق شدن منافع ایران در حفظ برجام به دنبال خروج آمریکا از این توافق مطرح شد.

فدریکا موگرینی، امروز درباره لزوم حفظ برجام گفت که «این یک آزمون برای اتحادیه اروپا است که ایا ما می‌توانیم تصمیمات مختص به خودمان را بگیریم، حق حاکمیت خود را به نمایش گذاشته و از منافعمان حفاظت کنیم و قدرت خود را نشان دهیم».

موگرینی در ادامه با اشاره تلویحی به فشارهای آمریکا به اتحادیه اروپا درباره برجام تصریح کرد: «ما چالش‌هایی داریم اما ما می‌توانیم توافق (برجام) را حفظ کنیم اگر ایرانی‌ها در توافق بمانند و به آن احترام بگذارند همان کاری که آنها اکنون دارند این کار را انجام می‌دهند».

اظهارات مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حالی مطرح شده که مقام‌های آمریکایی به دنبال خروج واشنگتن از برجام، به اروپا درباره اعمال تحریم‌ها در صورت تعاملات اقتصادی با ایران هشدار داده‌اند.

نظرات بینندگان