arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۰۲۳۹
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۶ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۷

سیل شمیرانات یک کشته و 6 مصدوم برجای گذاشت

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده توسط کارشناسان هواشناسی مبنی بر بارش شدید باران و جاری شدن سیل در استان تهران، تمام پایگاه‌های امداد و نجات ما در آماده‌باش صد درصد قرار گرفتند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سیل شمیرانات یک کشته و 6 مصدوم برجای گذاشت

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران با بیان اینکه در سیل شهرهای شمال تهران 21 تیم امداد و نجات خدمات خود را ارائه کردند، گفت: این حادثه یک فوتی و 6 مصدوم برجای گذاشت.

حسین کتابدار در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: برخلاف سال گذشته که با کم‌بارشی نزولات آسمانی روبه‌رو بودیم، امسال شاهد بارش نزولات آسمانی خوبی در کشور هستیم.

وی بیان کرد: گاهی اوقات بر اثر رخدادهای طبیعی این بارش‌ها از حد گذشته و همراه با رانش کوه و طغیان رودخانه‌ها تبدیل به سیل می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران تصریح کرد: نیروهای عملیاتی جمعیت هلال احمر استان تهران در تمام فصول سال بستگی به شرایط آب و هوایی در آماده‌باش کامل قرار دارند.

وی ادامه داد: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده توسط کارشناسان هواشناسی مبنی بر بارش شدید باران و جاری شدن سیل در استان تهران، تمام پایگاه‌های امداد و نجات ما در آماده‌باش صد درصد قرار گرفتند.

کتابدار خاطرنشان کرد: در ساعت 15 روز گذشته طی اعلام مردمی با شماره 112 مطلع شدیم بر اثر طغیان رودخانه‌ها در شهرهای شهرستان شمیرانات سیل رخ داده است، بلافاصله پس از هماهنگی‌های لازم توسط مرکز کنترل عملیات و پشتیبانی جمعیت هلال احمر استان تهران تیم‌های ارزیاب به منطقه اعزام و تمامی تیم‌های عملیاتی برای اعزام در آماده‌باش کامل قرار گرفتند.

وی گفت: سیل در «توک مزرعه» یکی از محله‌های لواسان و روستای رودبارک از روستاهای بخش رودبار قصران وسعت بیشتری داشت، بنابراین تمامی ارگان‌های خدماتی و امدادی به آن منطقه اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران اظهار کرد: 21 تیم شامل چهار تیم جست‌وجو و نجات در کوهستان، 6 تیم آنست «سگ‌های زنده یاب»، 9 تیم جست‌وجو و نجات در محیط‌های آبی از شعب به همراه تیم واکنش سریع و تیم ارتباطات هلال احمر استان تهران به منطقه حادثه‌دیده اعزام شدند.

وی با بیان اینکه حدود 100 نجاتگر کادر و داوطلب با به‌کارگیری 26 دستگاه خودرو امدادی از قبیل آمبولانس و خودروهای عملیاتی، در منطقه حاضر و خدمات خود را ارائه کردند، تصریح کرد: امدادرسانی تا این لحظه ادامه داشت و به 89 نفر امدادرسانی شد.

کتابدار بیان کرد: این حادثه یک فوتی و 6 مصدوم داشت و بر این اساس با ارزیابی کامل از تمام مناطق سیل‌زده عملیات امدادرسانی به پایان رسید.

وی در پایان متذکر شد: هم‌وطنان در مواقع بارش‌های سیل‌آسا از رفتن به حریم رودخانه‌ها صرف‌نظر کنند و در موقع حوادث به شایعات توجه‌ای نکرده و آمار و اطلاعات را از صدا و سیما و خبرگزاری‌های معتبر کسب کنند و در صورت اضطرار با شماره 112 ندای امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان تهران که بدون سیم کارت هم قابل شماره‌گیری است تماس حاصل کنند.

نظرات بینندگان