arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۰۲۴۸
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۷ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۷

لژیونر ملی پوش والیبال ایران: خسته‌ام اما با عشق بازی می‌کنم

تهران- ایرنا - لژیونر ملی پوش والیبال ایران گفت: با وجود اینکه پس از پایان لیگ و پیوستن به اردوی تیم ملی خیلی خسته ام اما چون با عشق والیبال بازی می کنم، با خستگی کنار می آیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

میلاد عبادی پور در لیگ جهانی پارسال مورد توجه باشگاه «اسکرا بلهاتوف» لهستان قرار گرفت و با پیوستن به این تیم، نخستین بازیکن ایرانی شد که در لیگ معتبر لهستان به میدان رفت. اما این پایان کار نبود و اسکرا همراه با عبادی پور به قهرمانی در پلاس لیگا دست یافت تا این بازیکن ارومیه ای با افتخاری بزرگ و دست پر به ایران برگردد.
عبادی پور روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا درباره لیگ لهستان و سازگاری اش با والیبال این کشور اظهار داشت: در اوایل لیگ شرایط خوبی نداشتیم چون باید در سه تورنمنت (لیگ، لیگ قهرمانان و باشگاه های جهان) شرکت می کردیم و بدنسازی سنگینی پشت سر گذاشته بودیم. اما در فرصت استراحت پیش از مرحله پلی آف، به خوبی ریکاوری کردیم و در مسابقه فینال هم توانستیم زاکسا را شکست بدهیم و پس از چهار سال قهرمان لیگ شویم.
وی افزود: در آغاز ورودم به لیگ لهستان چون فرصت کمی برای هماهنگی داشتم کار سخت بود به خصوص برای یک بازیکن جوان که تازه وارد لیگ پرفشاری مانند لهستان می شود. البته به تدریج با شرایط لیگ این کشور هماهنگ شدم و حتی تا حدودی زبان لهستانی هم یاد گرفته ام.
عبادی پور پس از قهرمانی در لهستان به ایران بازگشت. فقط چند روز فرصت استراحت و حضور در کنار خانواده اش را داشت و پس از آن بلافاصله به اردوی تیم ملی ملحق شد تا راهی صربستان برای دو مسابقه تدارکاتی و سپس فرانسه برای شرکت در هفته نخست لیگ ملت ها شود.
دریافت کننده تیم ملی درباره فشار زیادی که در این مدت تحمل کرده است، گفت: والیبال کار من است. اگر بگویم خسته نیستم، حرف صادقانه ای نزده ام اما ما والیبال را با عشق بازی می کنیم و با خستگی کنار می آییم.
لیگ برتر ایران خیلی زودتر از لیگ های معتبر اروپایی تمام می شود. به این دلیل بازیکنان تیم های ملی بزرگ جهان، بلافاصله پس از پایان رقابت های باشگاهی وارد رقابت های ملی می شوند اما بازیکنان ایرانی مدت ها در اردو و تمرین شرکت می کنند تا آماده مسابقه شوند.
عبادی پور که هر دو شرایط را تجربه کرده است، درباره مزایا و معایت هر کدام گفت: وقتی لیگ دیر تمام می شود بازیکنان فرصت کمتری برای ریکاوری دارند و تیم ملی هم نمی تواند اردو برگزار کند اما همه در شرایط مسابقه هستند و آماده اند که دوباره به میدان بروند. ولی وقتی لیگ زود تمام می شود، بازیکنان مدت زیادی از شرایط مسابقه دور می مانند و به این دلیل به بازی های تدارکاتی بیشتری نیاز دارند.
لیگ جهانی 2014 بود که اسلوبودان کواچ برای نخستین بار عبادی پور را در 20 سالگی وارد تیم ملی کرد. این بازیکن تا پارسال یکی از بازیکنان جوان این تیم بود اما امسال با جوانگرایی ایگور کولاکوویچ سرمربی تیم ملی، به یکی از با تجربه ها تبدیل شده است.
لژیونر والیبال ایران درباره حضور بازیکنان جوان در تیم ملی گفت: هر بازیکنی دوره خاص خود را دارد. تیم ملی به نام کسی ثبت نشده و بازیکنان جوان هم می توانند خود را به تیم ملی ثابت کنند. خوشبختانه والیبال ایران بازیکنان جوانی دارد که هم با تجربه هستند و هم از نظر اخلاقی، فنی و فیزیکی شرایط خیلی خوبی دارند که می توانند در آینده خیلی به تیم ملی کمک کنند.
وی درباره حضور تیم ملی در لیگ ملت ها که باید در پنج هفته، پنج سفر طولانی را پشت سر بگذارد نیز خاطرنشان کرد: برنامه سفر بقیه تیم های حاضر در مسابقات را بررسی کردم اما هیچ تیمی چنین شرایطی را تحمل نمی کند. این موضوع فشار زیادی به ما وارد می کند اما ما هدف داریم و می خواهیم به مدال برسیم. هیچ چیزی هم نمی تواند ما را از رسیدن به این هدف دور کند.
حضور در لیگ لهستان فقط از نظر فنی روی عبادی پور تاثیر نگذاشته بلکه این بازیکن از نظر شخصیتی هم نسبت به یک سال قبل پخته تر شده است.
عبادی پور درباره تاثیر حضور در تیم اسکرا بر رفتار و شخصیت خود گفت: وقتی وارد جمع دوستانه جدیدی می شوید به تدریج رفتار افراد روی یکدیگر تاثیر می گذارد. چند ماه با بازیکنان تیم اسکرا زندگی کرده ام. در این زمان طولانی افراد روی هم تاثیر می گذارند، امیدوارم من از آنها چیزهای خوبی یاد گرفته باشم و بتوانم چیزهای خوبی هم به آنها بیاموزم.
7156

نظرات بینندگان