arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۰۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۲۰ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۷

علی لاریجانی: سخنان پمپئو نشان ازعدم بلوغ سیاسی وی است/ باید در داخل متحد باشیم/ بنگاه‌های اقتصادی بزرگ دولتی دردی را دوا نمی‌کنند/ حادثه کازرون حاصل بی‌تدبیری بود

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سخنان پمپئو نشان از عدم رشد بلوغ سیاسی وی است گفت: کوچک ترین عقلانیت در سخنرانی اخیر وزیر امور خارجه آمریکا در رابطه با راهبردهای آمریکا در قبال ایران نیست و می توان وی را تنها یک سیاستمدار چاق دانست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

علی لاریجانی:سخنان پمپئو نشان ازعدم بلوغ سیاسی وی است/ باید در داخل متحد باشیمعلی لاریجانی عصر پنجشنبه در آیین افتتاح چند طرح زیرساختی دربخش کهک قم، افزود: به وجد آمدن وزیرخارجه آمریکا از مساله کازرون و صدور بیانیه درحمایت از این حوادث و همچنین سخنان اخیر وی در رابطه با راهبرد آمریکا در قبال آمریکا نشان بی عقلی و عدم بلوغ سیاسی او است.
وی با اشاره به حوادث کازرون، این حوادث را ناشی ازبی تدبیری مسئولان آن دانست و گفت: رسانه های غربی این موضوع کوچک را آن چنان بزرگ کردند که وزیر خارجه آمریکا که انگار خیلی بیکار است در حمایت از این ناآرامی ها بیانیه صادر می کند.
وی تاکید کرد: حوادث کازرون نشان داد حتی اگر کوچکترین اختلافی در کشور وجود داشته باشد موجب سوء استفاده دشمنان می شود به همین دلیل باید در این شرایط همه با هم وفاق و همدل باشیم.
وی در ادامه با اشاره به خروج آمریکا از برجام گفت: بسیاری از کشورها رفتار آمریکا را در خروج از برجام تقبیح کرده و حتی کشورهای اروپایی که در بسیاری از موضوع ها همسو با آمریکا هستند نیز این اقدام را تایید نکردند.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کشورهای بزرگ مانند چین و روسیه هم رفتار آمریکا را قبول ندارند و این اجماع وجود در بین اکثر کشورها وجود دارد که وقتی در سطح بالا توافقی بین کشورهای مختلف صورت گرفته و شورای امنیت نیز آن را تایید کرده یک رئیس جمهوری نمی تواند یکجانبه آن را برهم بزند.
وی تحرکات اقتصادی و سیاسی برخی کشورهای منطقه را در تصمیم آمریکا برای خروج از برجام اثرگذار دانست و ادامه داد: برخی کشورها در منطقه به خاطر عناد با ایران با پول و امکانات و لابی، رئیس جمهوری تاجر مسلک آمریکا را به این وضع کشاندند که در حال نابود کردن آبرو و کشورخود است.
لاریجانی تاکیدکرد: این دیوانه بازی ها در صحنه بین المللی وجود دارد و از این کشورها در منطقه نیز کم نیستند ولی باید همه بدانند که چیزی که موجب شکست این توطئه ها می شود اتحاد در داخل کشور است.

** باید در داخل متحد باشیم
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید هر مساله کوچکی منجر به یک اختلاف بزرگ شود گفت: کشور در شرایط حساسی قرار دارد که برای عبور از این شرایط باید روابط مردم متحدانه تر و صمیمانه تر باشد و این موضوع در رابطه با احزاب و گروه ها نیز صادق است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ماه رمضان را ماه تمرین استغفار، نزدیکی دل ها و از بین بردن سوء ذهنیت ها دانست و گفت: وقتی می بینیم کشوری به همه اهداف ملی ما هجمه وارد کرده و در حال اعمال فشار است باید احزاب و گروه ها اختلاف ها را کنار گذاشته و بر روی منافع ملی، آبادی و رونق اقتصادی متحد شوند.
لاریجانی با تاکید بر اینکه باید در شرایط کنونی کشور بسیاری از اختلاف ها را کنار گذاشت گفت: در سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر معادلات در جنگ تغییر کرد و به دنیا ثابت کرد که ملت ایران، ملتی شکست ناپذیری است و این ملت با جنگ از آرمان های خود کوتاه نخواهد آمد.
وی پیروزی های دوران دفاع مقدس را ناشی از وجود اتحاد میان همه قشرهای مردم و نیروهای مسلح دانست و خاطر نشان کرد: در دوران دفاع مقدس، بنی صدر به عنوان رئیس جمهوری و فرماندهی کل قوا به جای ایجاد وفاق برای مقابله با دشمن بعثی، همواره عامل ایجاد اختلاف در کشور بود این موجب شد تا در زمان وی هیچ عملیات بزرگ موفقیت آمیزی در مناطق عملیاتی انجام نشود.
لاریجانی، درس بزرگ آزادسازی خرمشهر و پیروزهای بزرگ در دوران دفاع مقدس را اتحاد ملی دانست و افزود: چیزی که موجب پیروزی های بزرگ در دفاع مقدس شد، حذف این آدم مزاحم توسط امام(ره) از صحنه سیاسی بود که این امر موجب وفاق نیروهای داخلی بین سپاه، ارتش و بسیج و رقم زننده پیروزی در دوران جنگ تحمیلی بود.
وی تاکید کرد: فتح الفتوح ما در جنگ آزادی خرمشهر است و اگر می خواهیم در برابر این دشمن توفیق پیدا کنیم، باید در داخل کشور وفاق داشته باشیم.
لاریجانی ادامه داد: اگر همدل و یک صدا برای رونق تولید و ساماندهی اشتغال کار کنیم ، دشمنان نمی توانند کاری کنند ولی اگر اختلافات وجود داشته باشد دشمن از این شکاف ها برای ضربه به کشور و پیش بردن اهداف خود استفاده می کند.

** تخصیص 120 هزار میلیارد تسهیلات ارزان قیمت برای رونق تولید در روستاها 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت های داخلی برای رونق اقتصادی کشور گفت: باید زمینه مناسب برای فعال کردن ظرفیت های داخلی اقتصاد فراهم شود که در این زمینه مجلس شورای اسلامی در حال مطالعه برای تحقق این امر به ویژه در روستاهاست.
لاریجانی با بیان اینکه با اجازه رهبر معظم انقلاب یک و نیم میلیار دلار از صندوق توسعه ملی برای توسعه روستاها استقراض شده است ادامه داد: با افزودن منابع بانکی به این اعتبار، حدود 120 هزار میلیارد ریال تسهیلات با حداکثر سود 6 درصد برای ایجاد تولید در روستاها برای امسال تخصیص یافته است.
وی گفت: سرمایه گذاری در روستاها موجب رونق این مناطق می شود و تکمیل زیرساخت ها برای رونق اشتغال در روستاها است.
لاریجانی ادامه داد: اگر این طرح امسال با موفقیت اجرا شده و نتایج خوبی ازآن در روستاهای کشور حاصل شود امکان استمرار این طرح و افزایش اعتبارات آن در سال های آینده نیز وجود دارد.
وی با انتقاد از بروکراسی اداری پیش روی تولید در کشور گفت: باید بروکراسی اداری را از پیش پای جوانان روستایی وتولید کنندگان برداشت تا زمینه برای تولید واشتغال در روستاها فراهم شود.
3 طرح زیر ساختی شامل آب رسانی به روستای لنگرود و تکمیل گازرسانی به 2 روستای وشنوه و اَوِل قم با اعتبار 82 میلیارد ریال با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و مسئولان استان در بخش کهک قم به بهره برداری رسید.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان