arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۰۲۹۱
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۲۰ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۷

ترامپ: هنوز هم امکان دیدار با "اون" وجود دارد/ برای پاسخ نظامی به پیونگ‌یانگ آماده‌ایم

رئیس جمهوری آمریکا لغو دیدار کره شمالی را پس رفتی برای صلح جهان دانست و در عین حال گفت ارتش ما برای هرگونه اقدام لازم آماده است
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ترامپ: لغو دیدار کره شمالی پس رفتی برای صلح جهان بود

دونالد ترامپ روز پنج شنبه با حضور در جمع خبرنگاران کاخ سفید در حالی که مایک پنس معاون اول وی هم در کنارش ایستاده بود، این مطلب را مطرح کرد.
وی افزود: با توجه به بیانیه های اخیر و صحبت های کره شمالی، تصمیم گرفتم که نشست با رهبر کره شمالی را در 12 ژوئن در سنگاپور لغو کنم. 
رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: چیزهای خوب زیادی می توانست اتفاق افتاد زمانی که فرصت فراهم شود، من معتقدم این اقدام یک پس رفت بزرگ برای کره شمالی و به راستی برای جهان است.
ترامپ اضافه کرد: من با وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک صحبت کردم که ارتش ما که قدرتمند ارتش جهان است و اخیرا هم تقویت شده؛ آماده باشد اگر لازم باشد.
وی با بیان این که با کره جنوبی و ژاپن هم صحبت کرده ام، اظهار کرد: آنها نه فقط آماده هستند اگر اقدامی از سوی کره شمالی انجام شود، بلکه حاضرند هزینه ها را هم متقبل شوند، اگر آمریکا بخواهد درعملیات خود هزینه ای بر ما تحمیل شود.
رئیس جمهوری آمریکا افزود: امیدوارم که اتفاقات مثبت برای کره شمالی پیش بیاد، اما اگر حاصل نشود، ما آماده تر از گذشته هستیم. کره شمالی فرصت دارد به دهه ها فقر و سرکوب با تغییر مسیر غیرهسته ای شدن و پیوستن به جامعه بین المللی خاتمه دهد 
ترامپ اظهار کرد: امیدوارم در نهایت کیم جونگ اون کاری انجام دهد که نه فقط برای خودش بلکه برای ملتی که بدون دلیل دچار رنج و آلام هستند، درست باشد.
وی با بیان این که مردم دو کره سزاوار زندگی خوب توام با صلح هستند، گفت: زمانی آینده ای زیبا و درخشان می تواند رخ دهد که تهدید تسلیحات هسته ای برچیده شود و راه دیگری ندارد.
رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: اگر کیم وارد اقدامات سازنده ای شود، من منتظر هستم. در همین مدت تحریم های بسیار قوی که به مراتب قویترین تحریم ها از گذشته تا کنون بوده است و کمپین فشار حداکثری ادامه خواهد یافت همانطور که وجود داشته است.
ترامپ اضافه کرد: صرف نظر از آنچه که رخ دهد، هرگز امنیت مردم آمریکا را در خطر قرار نخواهیم داد. می خواهم تاکید کنم که همانطور که می دانید ارتش ما بسیار تقویت شده است و به زودی در سطحی خواهد بود که هرگز در گذشته نبوده است.
وی یادآور شد: برای تقویت ارتش با 760 میلیارد دلار موافقت شده است و امیدواریم که همه کارها درباره کره شمالی درست انجام شود، اتفاقات زیادی ممکن است رخ دهد از جمله این که شاید نشست و دیدار در یک تاریخ دیرتری انجام شود. کسی نباید در این باره دغدغه داشته باشد، بلکه باید این کار درست انجام شود.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان