arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۰۲۹۷
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۰ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۷

در ملاقات امانوئل مکرون و دارا خسروشاهی چه گذشت ؟ / از وعده تاکسی های پرنده در پاریس تا فرهنگ سازی مجدد

مدیر اجرایی اوبر جذب بازار اتحادیه اروپا شده است. دارا خسروشاهی در تلاش است تا ثابت کند در حوزه اهداف و رفتارهای سازمانی اوبر برای مشتریان اروپایی نیز ایده هایی جذاب دارد. 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیر اجرایی اوبر جذب بازار اتحادیه اروپا شده است. دارا خسروشاهی در تلاش است تا ثابت کند در حوزه اهداف و رفتارهای سازمانی اوبر برای مشتریان اروپایی نیز ایده هایی جذاب دارد. 

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، دارا خسروشاهی روز چهارشنبه در کاخ الیزه  با رئیس جمهور فرانسه دیدار کرد.

در شرایطی که مارک زاکربرگ، یکی از مدیر عامل های سرشناس شرکت های فعال در سیلیکون ولی با اتحادیه اروپا درگیری دارد، مدیرعامل اوبر در حال برقراری روابطی بسیار ایده آل با سران اتحادیه اروپا است.

 خسروشاهی ضمن دیدار با امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه به وی قول داد تا به تمامی تعهدات اوبر در این کشور عمل کند.در همان روز نیز  وی بیمه AXA را برای تمام رانندگان سراسر قاره اروپا رسمی اعلام کرد.سپس وی در روز پنج شنبه در جریان نمایشگاه VivaTech در پاریس حضور یافت و اعلام کرد 23.5 میلیون دلار در این شرح صرف توسعه تاکسی های خودران می کند.

خسروشاهی، سخنگوی این نمایشگاه گفت: "پاریس اولین شهر مورد نظر ما برای توسعه و گسترش فناوری های مدرن در اروپاست. ما قصد داریم یک کسب و کار بی نظیر را در فرانسه ایجاد کنیم."

هنگامی که اوبر برای نخستین بار و پیش از حضور خسروشاهی در مقام مدیرعامل وارد پاریس شد به علت برخی تخلفات و مسائل قانونی دچار مشکلاتی شد.  اما اکنون پس از سالها استراتژی های اوبر تغییر کرده و خسروشاهی به دنبال بازار هدف در اروپاست. 

خسروشاهی در 9 ماه گذشته تمام تلاش خود را برای نجات اوبر به کار بسته است. تلاش هایی که زیر سایه سنگین رسوایی های اخلاقی و ... قرار داشت. اما او همچنان برای تغییر  می جنگد.

خسروشاهی در این خصوص گفت: "وقتی وارد اوبر شدم با شرکتی مواجه شدم  که در معرض یک مشکل بزرگ بود و مسیر خود را نیز گم کرده بود. من معتقد بودم می توانم تفاوت ایجاد کنم و یک لحظه هم از تصمیمم عقب ننشستم ."

وی تاکید کرد: "در بدو ورود به شرکت، در سه حوزه اصلاحات انجام دادم؛نحوه مدیریت، مردم و فرهنگ و استراتژی.قدم بعدی این بود که قوانین اساسنامه اوبر را بازنویسی کنم.  در واقع ارزش و فرهنگ های جدید را در اختیار داشتم. هزاران نفر از کارکنان اوبر ایده های خود را ارائه دادند و مجموعه ای از ارزش های فرهنگی تهیه شد."

سرانجام او مأموریت اوبر را برای رسیدگی به  تحرک شهری گسترش داد. خسروشاهی در این خصوص می گوید: "استراتژی اوبر در مورد آینده متفاوت است، ما دیگر فقط در مورد خودروها فکر نمی کنیم."

خسروشاهی هنوز در حال افزایش تلاش است برای مثال وی برای بازکسب مجوز از دست رفته در لندن تلاش می کند. 

 

نظرات بینندگان