arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۰۳۲۸
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۰ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۷

پاکستان وام یک میلیارد دلاری از چین دریافت کرد

پاکستان برای غلبه بر بحران مالی، وام یک میلیارد دلاری از بانک های چینی دریافت کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پاکستان وام یک میلیارد دلاری از چین دریافت کرد

به گزارش ایرنا، 'طارق باجوا' رئیس بانک مرکزی پاکستان طی مصاحبه با روزنامه آمریکایی فایننشال تایمز از دریافت وام یک میلیارد دلاری از بانک های چینی با کارمزد پایین خبر داد.
وی افزود: بانک های چینی ذخیره ارزی کلان دارند و مسئولان پاکستانی امیدوارند که با دریافت این وام، به مراجعه مجدد به صندوق بین المللی پول برای درخواست وام نیازی پیدا نخواهد کرد.
رسانه های پاکستانی امروز جمعه گزارش دادند: انتظار می رود با کمک وام دریافتی از چین، روابط دو کشور در بخش های مالی، سیاسی و نظامی بیش از گذشته تقویت شود.
فایننشال تایمز نیز به نقل از مقامات پاکستانی نوشت: چین اعطای وام به پاکستان را در جهت منافع خود می داند اما مسئولان دو کشور از ارائه هرگونه جزئیات درباره وام های مرتبط با طرح راهروی مشترک اقتصادی پاک-چین (سی - پک) خودداری کردند.
براساس این گزارش، وام یک میلیارد دلاری بانک های چینی در ماه گذشته میلادی (آوریل) به پاکستان پرداخت شده است، این در حالی است که پاکستان درست در آوریل سال 2017 نیز وام 1.2 میلیارد دلاری از چین دریافت کرده بود.
به گزارش ایرنا و بر اساس آمار اعلام شده، ذخایر ارزی پاکستان در سال گذشته بیش از 18 میلیارد دلار بود، ولی این میزان در سال به کمتر از 11 میلیارد دلار رسیده است.
دولت پاکستان به رهبری حزب مسلم لیگ - نواز - در دوره زمامداری خود طی پنج سال گذشته هر چند نتوانست به اهداف تجاری و اقتصادی دست یابد، اما توانست در برخی امور پیشرفت قابل قبولی داشته باشد.
پرداخت وام اعتباری چین به پاکستان در حالی انجام شده است که وزیرامور دارایی پاکستان پیش از این با اعلام رضایت از عملکرد دولت حزب مسلم لیگ نواز طی پنج سال گذشته، گفت:آمارها نشان می دهد که دولت توانسته است به اهداف رشد تولید ملی برسد و در کنار آن تورم را نیز کاهش دهد.
به گفته 'مفتاح اسماعیل'، اقتصاد پاکستان تا سقف 313 میلیارد دلار در پنج سال گذشته رشد داشته است.
به گفته وزیر دارایی پاکستان، اقتصاد این کشور در پایان سال مالی جاری 5.8 درصد رشد داشته است، این در حالی است که سال قبل از آن رشد اقتصادی 5.4 درصد بوده و به گفته مفتاح اسماعیل، این رشد در 13 سال گذشته بی نظیر بوده است.

نظرات بینندگان