arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۰۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۸ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۷

هشدار هواشناسی درباره رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید لحظه‌ای در کشور / یکشنبه آسمان تهران صاف می‌شود

سازمان هواشناسی کشور در اطلاعیه‌ای از وقوع رعدوبرق، وزش باد شدید لحظه‌ای، رگبار و احتمال بارش تگرگ در 16 استان به ویژه استان های غرب و شمال غربی خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سازمان هواشناسی کشور در اطلاعیه‌ای از وقوع رعدوبرق، وزش باد شدید لحظه‌ای، رگبار و احتمال بارش تگرگ در 16 استان به ویژه استان های غرب و شمال غربی خبر داد.

به گزارش ایرنا، سازمان هواشناسی براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی، سامانه بارشی امروز در شمال غرب، غرب دامنه های زاگرس مرکزی دامنه های البرز غربی و مرکزی و به شکل ضعیف تر در بخش هایی از مرکز، ارتفاعات زاگرس جنوبی، غرب یزد و ارتفاعات کرمان فعال بوده و در این مناطق رگبار، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید لحظه‌ای و احتمال بارش تگرگ به ویژه در ساعات بعد ازظهر و اوایل شب پیش بینی می شود.
عمده فعالیت و تمرکز بارش امروز در شمال غرب، غرب و دامنه های البرز غربی خواهد بود؛ همچنین با توجه به تصاویر دریافتی ماهواره برای برخی مناطق غرب و جنوب غرب گردوغبار رقیق پیش بینی می شود.
برپایه گزارش سه روزه این سازمان، روز شنبه (پنجم خرداد) با تضعیف سامانه بارشی از میزان بارش در شمال غرب و غرب کشور کاسته شده و گسترده بارش محدود به برخی مناطق شمال غرب، دامنه های زاگرس مرکزی، استان های واقع در دامنه البرز و بخش هایی از سواحل دریای خزر و ارتفاعات کرمان خواهد بود.
در این مناطق رگبار، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود.

***وزش باد شدید و بروز گردوخاک در شرق کشور
افزون بر این روز یکشنبه (ششم خرداد) این شرایط در نوار شمالی کشور و بخش هایی از دامنه های زاگرس مرکزی و ارتفاعات کرمان پیش بینی می شود، در این روز به سبب وزش باد شدید در شمال شرق، شرق و دامنه های واقع در البرز شرقی باد و گردوخاک دور از انتظار نیست.
ساکنان استان های ساحلی دریای خزر، استان اردبیل و خراسان شمالی روز یکشنبه شاهد کاهش 4 تا 7 درجه ای دما خواهند بود، همچنین از اواخر وقت امروز تا روز یکشنبه دریای عمان به سبب وزش باد شدید مواج خواهد بود و در روزهای شنبه و یکشنبه در جنوب سیستان و بلوچستان و هرمزگان افزایش ابر، وزش باد شدید و در برخی نقاط احتمال بروز پدیده گردوخاک پیش بینی می شود.

 

***بیشینه و کمینه دمای هوای پایتخت
آسمان تهران امروز کمی ابری تا نیمه ‌ابری همراه با وزش باد، گاهی بارش پراکنده و احتمال رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود و روز یکشنبه آسمان تهران صاف است؛ بیشینه و کمینه دما امروز و شنبه در تهران 30 و 20 درجه خواهد بود و روز یکشنبه با افزایش یک درجه ای به 31 و 21 درجه می رسد. اهواز با بیشینه دمای 43 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و همدان و شهرکرد با کمینه دمای 6 و 8 درجه بالای صفر خنک‌ترین مراکز استان بودند.

نظرات بینندگان