arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۰۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۸ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۷

داعش مسئولیت حمله به بنغازی لیبی را بر عهده گرفت

گروه تروریستی داعش در بیانیه ای در شبکه های اجتماعی، مسئولیت حمله تروریستی بامداد امروز (جمعه) به شهر «بنغازی» واقع در یک هزار کیلومتری شرق طرابلس پایتخت لیبی را بر عهده گرفت. تروریست ها حدود ساعت یک بامداد جمعه یک دستگاه خودرو بمب گذاری شده را مقابل هتل «تیبستی » در خیابان جمال عبدالناصر، منفجر کردند که در اثر آن هفت نفر کشته و 20 تن دیگر زخمی شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 گروه تروریستی داعش در بیانیه ای در شبکه های اجتماعی، مسئولیت حمله تروریستی بامداد امروز (جمعه) به شهر «بنغازی» واقع در یک هزار کیلومتری شرق طرابلس پایتخت لیبی را بر عهده گرفت.

به گزارش ایرنا، تارنمای «الوسط » لیبی نوشت، داعش اعلام کرده است در این حمله ده ها نفر کشته و ده ها تن دیگر زخمی شدند.
تروریست ها حدود ساعت یک بامداد جمعه یک دستگاه خودرو بمب گذاری شده را مقابل هتل «تیبستی » در خیابان جمال عبدالناصر، منفجر کردند که در اثر آن هفت نفر کشته و 20 تن دیگر زخمی شدند.
بنغازی دومین شهر بزرگ لیبی است که ارتش لیبی به فرماندهی ژنرال «خلیفه حفتر » 15 تیر سال گذشته از به دست گرفتن کنترل کامل آن خبر داد.
حملات تروریستی در شهر بنغازی طی چهارماه گذشته بیش از 40 کشته و ده ها زخمی برجای گذاشته است. بیشتر این حملات به وسیله خودروهای بمب گذاری شده انجام شده است.
لیبی از زمان سقوط حکومت معمر قذافی در سال 2011 دستخوش جنگ و ناآرامی است. این هرج و مرج سبب تقویت گروه های تندرو و تروریستی در این کشور شده و داعش نیز با شکست های پیاپی در عراق و سوریه سعی در تقویت جایگاه خود در این کشور دارد.
این کشور اکنون دو دولت موازی دارد: دولت وفاق ملی به ریاست «فائز السراج» در طرابلس که مورد حمایت جامعه جهانی بوده و دیگری دولت طبرق در شرق لیبی(دولت موقت) به ریاست«عبدالله الثنی» که از ژنرال «خلیفه حفتر» فرمانده ارتش این کشور حمایت می کند.
پارلمان لیبی از دولت موقت که در شرق این کشور مستقر است حمایت می کند. یک دولت دیگر به نام دولت نجات ملی نیز در طرابلس وجود دارد اما قدرت و اثرگذاری چندانی ندارد.

نظرات بینندگان