arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۰۴۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۹ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۷

عکس / حضور آمانو در نهمین کمیسیون مشترک برجام در وین

نهمین کمیسیون مشترک برجام این بار در وین بدون حضور آمریکا و با حضور مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی برگزار شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نهمین کمیسیون مشترک برجام این بار در وین بدون حضور آمریکا و با حضور مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی برگزار شد.

به گزارش تسنیم، هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حساب توئیتری خود نوشت: نهمین کمیسیون مشترک برجام با حضور ایران، فرانسه، آلمان،‌ انگلیس، روسیه و چین در وین در حال برگزاری است. یوکیو آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به صورت ویژه در این نشست شرکت کرده است. یازدهمین گزارش آژانس دیروز بار دیگر تایید کرد ایران به طور کامل تعهدات خود در خصوص برجام را انجام داده است.

یک مقام ارشد ایرانی امروز جمعه به خبرگزاری رویترز گفت که تهران از قدرت های اروپایی می خواهد تا یک بسته اقتصادی را تا پایان ماه جاری میلادی پیشنهاد دهد تا خروج آمریکا از توافق هسته ای را جبران کند.

این مقام ایرانی پیش از مذاکرات وین با قدرت های جهانی، تاکید کرد: ما انتظار داریم که این بسته تا پایان ماه می به ما پیشنهاد داده شود. تهران نیز طی هفته های آینده درباره باقی ماندن در برجام تصمیم گیری خواهد کرد.

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه کشورمان صبح دیروز (پنجشنبه) وارد وین شد و با خانم 'اشمید' و نماینده برخی کشورهای مشارکت کننده در برجام دیدارهای دوجانبه‌ای برگزار کرد. وی امروز نیز پیش از نشست کمیسیون مشترک دیدارهای جداگانه‌ای با خانم اشمید و با رئیس هیات روسیه داشت.

نشست کشورهای باقی مانده در توافق هسته ای ایران در شرایطی برگزار شده که دیپلمات ها اعلام کرده اند که امید چندانی به نجات و حفظ توافق هسته ای وجود ندارد، آن هم پس از وعده های واشنگتن برای اعمال تحریم های سختگیرانه تر علیه تهران.

نظرات بینندگان