arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۰۴۸۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۷

پوتین: از نفت ۶۰ دلاری هم رضایت کامل داریم

با وجود گمانه زنی‌ها مبنی بر عدم خروج مسکو از توافق نفتی با اوپک، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه شامگاه جمعه با تایید تلویحی اخبار منتشر شده درخصوص احتمال افزایش تولید نفت این کشور گفت: از قیمت ۶۰ دلار به ازای هر بشکه، رضایت کامل داریم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

با وجود گمانه زنی ها مبنی بر عدم خروج مسکو از توافق نفتی با اوپک، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه شامگاه جمعه با تایید تلویحی اخبار منتشر شده درخصوص احتمال افزایش تولید نفت این کشور گفت: از قیمت 60 دلار به ازای هر بشکه، رضایت کامل داریم.

[پوتین: از نفت 60 دلاری هم رضایت کامل داریم]

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری بلومبرگ، پوتین افزود: به افزایش بی‌پایان قیمت نفت و انرژی علاقه‌‌مند نیستیم. هر قیمتی بالاتر از 60 دلار می‌تواند مشکلاتی را برای خریداران و به تبع آن، تولیدکنندگان ایجاد کند.
رئیس جمهوری روسیه ادامه داد: آنچه در آینده رخ می‌دهد، به سرنوشت توافق هسته‌ای با ایران و تاثیر آن بر بازار جهانی انرژی بستگی خواهد داشت.
خبرگزاری رویترز هم ساعاتی پیش به نقل از منابع خبری خود، از رایزنی روسیه و عربستان سعودی برای افزایش تولید نفت کشورهای عضو و غیرعضو اوپک به میزان یک میلیون بشکه در روز خبر داد که به گفته این رسانه، تحت تاثیر فشارهای آمریکا و با هدف کاهش قیمت‌ها صورت می‌گیرد.
اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و همچنین برخی اعضای غیراوپک از جمله روسیه، در سال 2016 و برای نخستین بار پس از 15 سال، با کاهش تولید موافقت کرده بودند تا با حذف مازاد عرضه، به بالا رفتن سطح قیمت ها کمک کنند. ایران از این توافق مستثنی شده بود.
قیمت نفت در هفته‌های گذشته در پی خروج آمریکا از برجام و تشدید بحران سیاسی در ونزوئلا، به حدود 80 دلار به ازای هر بشکه رسیده است.

نظرات بینندگان