arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۰۴۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۰ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۷

نامه کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ به توییتر و فیسبوک منتشر شد / آیا شبکه های اجتماعی تعصب سیاسی دارند؟

کمپین مبارزات آتی انتخاباتی دونالد ترامپ موسوم به «ترامپ 2020» در نامه ای از دو شبکه اجتماعی فیسبوک و توییتر درخواست کرد که در خصوص حل مفهوم "تعصب سیاسی" پاسخگو باشند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کمپین مبارزات آتی انتخاباتی دونالد ترامپ موسوم به «ترامپ 2020» در نامه ای از دو شبکه اجتماعی فیسبوک و توییتر درخواست کرد که در خصوص حل مفهوم "تعصب سیاسی" پاسخگو باشند.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، به محض انتشار این نامه از سوی مدیر مبارزات انتخاباتی ترامپ 2020  در توییتر ،  صدها نفر بازدید کننده تنها در چند دقیقه این متن را مطالعه کردند.

اما موضوع چیست؟ به نظر می رسد مدیر ستاد مبارزات انتخاباتی ترامپ قصد دارد  بداند چگونه فیسبوک و توییتر از تعصب سیاسی جلوگیری می کنند.

کمپین "ترامپ" و کمیته ملی جمهوریخواه، نامه ای به مارک زاکربرگ  مدیرعامل  فیسبوک  و جک دورسی مدیرعامل توییتر ارسال کرده اند تا این 2 نفر به شکایاتشان در خصوص وضعیت شبکه های اجتماعی رسیدگی کنند.

براد پارسکال، مدیر مبارزات انتخاباتی دونالد ترامپ برای انتخابات ایالات متحده در سال 2020، روز پنج شنبه نامه ای را به توییتر فرستاد، که در عرض چند دقیقه صدها بازدید را دریافت کرد. این نامه اطلاعاتی در مورد تلاش های فیس بوک و توییتر برای جلوگیری از بی نظمی سیاسی در این شبکه های اجتماعی  را درخواست می کرد.

در بخشی از این نامه می خوانیم : "ما می دانیم که فیس بوک و توییترتحت  فرهنگ شرکت های لیبرال فعالیت می کنند.با این حال، تعصب سیاسی قابل توجهی  برای  انجمن های عمومی به طور گسترده مورد استفاده قرار نگرفته است."

توییتر و فیسبوک تا این لحظه واکنش خاصی به نامه مذکور نشان نداده اند.از سوی دیگر محافظه کاران گفته اند که فیس بوک و توییتر به طور فعالانه صدای آنان را در رسانه های اجتماعی خنثی می کنند و سیاستمداران این گروه طی   سه جلسه مجزا در جلسات عمومی با زاکربرگ  صحبت کردند.در اقدامی موازی نیز سناتور تد کروز، یکی از جمهوریخواهان تگزاس که از شرکت های تحلیل داده ها استفاده کرده بود، در جریان دادرسی در کنگره درباره کمبریج آنالیتیکا، زمان خود را صرف پشتیبانی از ترامپ کرد .

در جلسه پارلمان اروپا روز سه شنبه،نیز  نماینده انگلیس، نایجل فرایگ، همین کار را انجام داد و با اشاره به الگوریتم فیسبوک  این شرکت را متهم به سانسور محافظه کاران  کرد.

به محض انتشار این نامه ها تعداد زیادی از پیروان ترامپ توییتر را ترک کردند گرچه شرکت توییتر مدعی است این اقدام یک حرکت جمعی سیاسی نبوده  و صرفا شامل حذف حساب های ربات جعلی می شده است.

یک نماینده فیس بوک نیز در این خصوص گفت شبکه اجتماعی ما  یک "پلت فرم برای تمام ایده ها" است و محتواها را بر اساس دیدگاه های سیاسی محکوم نمی کند، زیرا انجام این کار مستقیما بر خلاف ماموریت فیس بوک و اهداف کسب و کار ما است. "

 

مترجم:رویا پاک سرشت

نظرات بینندگان