arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۰۵۲۱
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۱ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۷

قطر ادعای هک کردن ایمیل حامی مالی کمپین انتخاباتی ترامپ توسط دوحه، کذب است

دفتر اطلاع‌رسانی دولت قطر اعلام کرد، ادعاهای الیوت برویدی، بازرگان آمریکایی و یکی از حامیان مالی مهم کمپین انتخاباتی ترامپ، کاملا دروغ بوده و بی اساس است. برویدی در دادگاه فدرال لس‌ آنجلس شکایتی را علیه قطر ارائه کرده و مدعی شد که ایمیلش توسط دوحه هک شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دفتر اطلاع‌رسانی دولت قطر اعلام کرد، ادعاهای الیوت برویدی، بازرگان آمریکایی و یکی از حامیان مالی مهم کمپین انتخاباتی ترامپ، کاملا دروغ بوده و بی اساس است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز عربی، برودی به تازگی پرونده‌ای را علیه قطر در آمریکا به راه انداخته و از دوحه شکایت کرده است که ایمیل او را هک کرده است.

جاسم آل ثانی، سخنگوی سفارت قطر در واشنگتن گفت، شکایت مطرح شده از سوی برویدی علیه قطر تنها تلاشی برای منحرف کردن توجه‌ها از تمرکز رسانه‌ها بر فعالیت‌های خود اوست.

طبق گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، برویدی و جرج نادر، تاجر لبنانی-آمریکایی تلاش کرده‌اند که در مقابل به پیش راندن سیاست‌های عربستان و امارات در مراکز تصمیم‌گیری در واشنگتن و نیز تایید و اجرای برنامه‌هایی علیه قطر و در نهایت تصویب قانونی در کنگره آمریکا علیه دوحه، قراردادهای بزرگی را با این دو کشور به امضا برسانند.

برویدی در دادگاه فدرال لس‌ آنجلس شکایتی را علیه قطر ارائه کرده و مدعی شد که ایمیلش توسط دوحه هک شده است.

وکیل برویدی در این رابطه اظهار داشت، یکی از نیروهای سابق آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا پشت ماجرای هک شدن ایمیل برویدی بوده است.

شبکه خبری ان.بی.سی آمریکا پیشتر گزارش داده بود، همین نامه‌ها تلاش‌های برویدی جهت تحت فشار گذاشتن کاخ سفید برای اتخاذ سیاست‌هایی علیه قطر را فاش کرده‌اند.

نظرات بینندگان