arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۰۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۲ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۷

مدیرعامل پیشین گوگل مدیرعامل تسلا را به کم اطلاعی متهم کرد / هوش مصنوعی خطرناک نیست

اریک اشمیت مدیرعامل پیشین گوگل می گوید ایلان ماسک دقیقا نمی داند هوش مصنوعی چیست و بر همین اساس، هوش مصنوعی را مخل آسایش جامعه تلقی می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اریک اشمیت مدیرعامل پیشین گوگل می گوید ایلان ماسک دقیقا نمی داند هوش مصنوعی چیست و بر همین اساس، هوش مصنوعی را مخل آسایش جامعه تلقی می کند.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از تک کرانچ، اریک اشمیت معتقد است ایلان ماسک به سبب اطلاعات محدودش در مورد هوش مصنوعی دچار اشتباه است.

اشمیت در جریان سخنرانی بین المللی در مراسم افتتاحیه جشنواره فناوری اروپا این سخنان را مطرح کرد و اخطارهای ایلان ماسک در خصوص تکنولوژی را بی اساس تلقی کرد.درواقع وقتی از اشمیت خواسته شد دربار هشدارهای ایلان ماسک در مورد هوش مصنوعی صحبت کند، گفت: "من فکر می کنم ایلان سخت در اشتباه است."

اشمیت ادامه داد: "او مزایایی را که این تکنولوژی برای ساخت هر انسان هوشمندتر در جامعه ارائه می دهد، را درک نمی کند.واقعیت این است که هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی به لحاظ بنیادی برای بشر مهم است."

او  در پاسخ به این پرسش که چگونه  استفاده از فناوری ممکن است خطراتی به دنبال داشته باشد نیز پاسخ داد: من برای پاسخ به این پرسش از یک مثال استفاده می کنم ؛ آیا  استفادهن از تلفن به دلیل مخاطراتی که می تواند در خصوص استفاده ناصحیح از آن وجود داشته باشد اشتباه است ؟ نه، شما می توانید تلفن را بسازید و سعی  کنید راهی برای مقابله با سوء استفاده از تلفن نیز پیدا کنید. "

اشمیت در پاسخ به سوال در مورد معایب ماشینی شدن برای کارگران و نرخ اشتغال نیز گفت :"همانطور که [این راه حل های جدید] ظهور می یابند، به نفع همه ما خواهند بود، واین اشتباه است که مردم تصور کنند تکنولوژی به آنان ضربه می زند. وقتی تکنولوژی پیشرفت کند، روش ها و محل کار کارگران نیز پیشرفت می کند. شاید حتی به سبب پیچیدگی های بالاتر دستمزد قابل توجه تری نیز دریافت کنند.

 

 

نظرات بینندگان