arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۰۵۴۷
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۳ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۷

علی نصیریان: چرا روی اسم ملک‌مطیعی قلم قرمز کشیدند؟/ نگذاشتند با حال خوب زندگی کند/ مردم ملک‌مطیعی را دوست داشتند/ سینمای ایران به او مدیون است

علی نصیریان درباره نقش‌هایی که ناصر ملک مطیعی بازی کرد گفت: «آقای ملک مطیعی این اواخر می‌توانست نقش‌هایی را که شبیه به خودش بود به‌خوبی بازی کند. متاسفانه موانع زیادی برای او به وجود آوردند و نگذاشتند این انسان فرهیخته با حال خوب زندگی کند و ادامه دهد. خود من با فیلم «قیصر» خاطره دارم و فکر می‌کنم این فیلم یکی از کارهای بسیار درخشان کارنامه حرفه‌ای آقای ملک‌مطیعی است.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

قطعا یکی از تلخ‌ترین خبرهای سال ۹۷ خبر درگذشت ناصر ملک‌مطیعی است. فرمان سینمای ایران درگذشت و داغ دوری او در یاد مردم و سینماگران خواهد ماند. علی نصیریان یکی از کسانی است که اعتقاد دارد به ناصر ملک مطیعی ظلم بزرگی صورت گرفت و او می‌توانست در طول این سال‌ها برای جامعه و سینمای ایران مفید باشد.

علی نصیریان‌، بازیگر ‌مطرح‌ سینمای ایران با اشاره به درگذشت ناصر ملک‌مطیعی به اعتمادآنلاین گفت: «متاسفانه با آقای ملک‌مطیعی همکاری نداشتم. تا این اواخر نتوانسته بودم با آقای ملک‌مطیعی به خوبی ارتباط برقرار کنم، اما چند وقت پیش ناصر ملک‌مطیعی را دیدم و با هم گپ زدیم. برای آقای ملک‌مطیعی دعا می‌کنم. ناصرخان برای سینمای ایران زحمات بسیار زیادی کشید و از کسانی بود که سینمای ایران به او مدیون است.»

او ادامه داد: «ارتباط ناصر ملک‌مطیعی با جامعه فوق‌العاده بود. مردم این هنرمند را دوست داشتند و به او احترام می‌گذاشتند. ناصر ملک‌مطیعی در این سال‌ها نادیده گرفته شد که بابت این موضوع باید افسوس خورد. چرا باید روی اسم، کارهای ناصر ملک‌مطیعی و ارتباطی که با مردم ایجاد می‌کرد قلم قرمز کشیده شود؟ ناصر ملک‌مطیعی بیش از هر کس دیگری درد کشید.»

نصیریان درباره آثار ناصر ملک‌مطیعی گفت: «نمی‌توان تاریخ را فراموش کرد. نمی‌توانیم نسبت به آثار و بازی‌های ملک‌مطیعی بی‌تفاوت باشیم. نباید با تغییر شرایط سیاسی کشور یک هنرمند را فراموش کرد. ملک‌مطیعی «امیرکبیر» را هم بازی کرد. ناصر ملک‌مطیعی انسان با فرهنگی بود. طی صحبت‌هایی که با او داشتم بیشتر از قبل متوجه تفاوت او و نوع نگاهش نسبت به دیگران شدم. ملک‌مطیعی می‌توانست برای این جامعه و سینما مفید باشد اما اجازه ندادند.»

بازیگر فیلم «هزاردستان» درباره نقش‌هایی که ناصر ملک مطیعی بازی کرد گفت: «آقای ملک مطیعی این اواخر می‌توانست نقش‌هایی را که شبیه به خودش بود به‌خوبی بازی کند. متاسفانه موانع زیادی برای او به وجود آوردند و نگذاشتند این انسان فرهیخته با حال خوب زندگی کند و ادامه دهد. خود من با فیلم «قیصر» خاطره دارم و فکر می‌کنم این فیلم یکی از کارهای بسیار درخشان کارنامه حرفه‌ای آقای ملک‌مطیعی است.»

منبع: اعتمادآنلاین

نظرات بینندگان