arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۰۵۵۶
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۴ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۷

سرویس امنیتی عکس های فیسبوکی در راه است / پایانی برای باج خواهی و سوء استفاده های مجازی

فیسبوک در تلاش است تا از طریق سرویس امنیتی جدید خود، مسیر دستیابی و انتشار عکس های خصوصی کاربران بدون اجازه آنان را مسدود کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فیسبوک در تلاش است تا از طریق سرویس امنیتی جدید خود، مسیر دستیابی و انتشار عکس های خصوصی کاربران بدون اجازه آنان را مسدود کند.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از نیوزویک، با اجرایی شدن این طرح انتظار می رود عکس های شخصی افراد یک مرحله پیش از به اشتراک گذاری برای بازبینی مورد بررسی قرار گیرند.

این موضوع پس از آن برای فیسبوک مهم شد که برخی از کاربران شکایت کردند که عکس های خصوصی آن ها بدون اجازه در فضای مجازی منتشر شده است. اقدامی که بخشی از آن با هدف های باج خواهی،انتقامجویی و یا به دلیل رفتارهای غیرمسئولانه رخ داده است. بر همین اساس نیز فیسبوک تلاش های خود را برای مبارزه با گسترش عکاسی های غیراخلاقی افزایش داده است. تلاش هایی که نه تنها در فیسبوک، بلکه در اینستاگرام و مسنجر نیز دیده خواهد شد.

این حرکت بر روی یک طرح آزمایشی که از سال گذشته آغاز شده بود در حال توسعه است.روش کار در آ طرح آزمایشی به این شکل بود که هر کاربری که نگران انتشارعکس های خاص و خصوصی خود بود با استفاده از سرویس مسنجر و به شکل  رمزگذاری شده عکس مذکور را آپلود می کرد، سپس سیستم هوش مصنوعی تطبیقی فیسبوک به سرعت  مانع از اشتراک  این عکس در فضای مجازی می شد.

این شبکه اجتماعی تأکید کرده است که تصاویر را برای  طولانی مدت ذخیره نمی کند، بلکه اثر انگشت منحصر به فرد این عکس را ثبت می کند و بر اساس داده های رمزگذاری عکس را متوقف خواهد کرد.

این برنامه آزمایشی در  استرالیا، کانادا، انگلستان و ایالات متحده آغاز شده است و  ابزارهای موجود با درصد قابل قبولی موفق به گزارش دادن تخلفات مرتبط با عکس ها شده اند.

هر کاربری که  نگران آن است که ممکن است تبدیل به قربانی انتشار عکس های خصوصی و غیراخلاقی شود، می تواند یک فرم را از طریق یکی از گروه های شریک رسمی فیسبوک ارسال کرده  و پس از ارسال فرم، قربانی یک ایمیل حاوی لینک "امن، با قابلیت یک بار آپلود" دریافت می کند که می تواند برای بارگذاری تصویر مورد استفاده قرار گیرد.

نظر شما چیست ؟آیا این سرویس یا سرویس های مشابه می تواند از سوء استفاده های مجازی بکاهد؟ اساسا این سرویس در کشور ما نیز جواب می دهد؟

نظرات بینندگان