arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۰۶۲۰
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۹ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۷

چرا سرمایه گذران سیلیکون ولی از قدرت چین می هراسند؟ / سرمایه گذاری 48 درصدی چین در بخش فناوری و هوش مصنوعی

سرمایه گذاران سیلیکون ولی نگران رشد و توسعه سریع چین در حوزه تکنولوژی هستند. این موضوع را می توان با مرور سخنان مدیران ارشد این منطقه به خوبی مشاهده کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرمایه گذاران سیلیکون ولی نگران رشد و توسعه سریع چین در حوزه تکنولوژی هستند. این موضوع را می توان با مرور سخنان مدیران ارشد این منطقه به خوبی مشاهده کرد.

به گزارش سویس آی تی انتخاب به نقل از سی ان بی سی، برخی از سرمایه گذارن سیلیکون ولی معتقدند که چین به زودی از ایالات متحده در بخش هایی مانند هوش مصنوعی و وسایل نقلیه خودران سبقت خواهد گرفت.
برخی از سرمایه گذاران سرشناس سیلیکون ولی مثل دیوید کووان، سارا گوو، نیکول کوین و مایک ورنال در جریان یک مراسم تکنولوژیک ضمن گفتگو با سی ان بی سی از نگرانی های خود در خصوص رشد تکنولوژی چین سخن گفتند.

به گفته برخی کارشناسان فناوری در ایالات متحده، دولت چین با همراهی رهبران تکنولوژیک چین به سمت نوآوری در حرکت هستند.بنابراین یک خطر واقعی وجود دارد که طی 3 تا 5 سال آتی ناگهان مدیران ارشد فناوری در ایالات متحده از خواب بیدار شده و متوجه شوند که  چین از ایالات متحده و سیلیکون ولی جلو زده است.

یکی از عللی که احتمال پیشتازی چین را تقویت می کند این است که  چین، مشتاق است برای جلوگیری از موانع برای ماشین های خود ران، به اشتراک گذاری داده ها و یا اتوماسیون کارخانه ها قوانین را تسهیل کند، در حالی که ایالات متحده اغلب درگیر موانع دست و پاگیر و محدود کننده است.

دولت چین نه تنها با بخش فناوری کشور هماهنگ است، بلکه  از این گروه ها بری راه اندازی و آموزش الگوریتم های هوش مصنوعی خود،کمک می گیرد. نگاهی به حجم سرمایه های موجود در بخش های هوش مصنوعی چین برای برخی می تواند در حکم علت نگرانی ها باشد. در حال حاضر، بیش از 48 درصد از بودجه کسب و کارهای چین در حوزه هوش مصنوعی صرف می شود در حالی که این رقم در ایالات متحده 38 درصد است.

اما یکی از روش هایی که می توان به آینده سیلیکون ولی خوش بین بود، وضعیت مهاجرت های نخبگان از سراسر دنیا به سیلیکون ولی است. موضوعی که اکنون به سبب برنامه های مهاجرتی ترامپ در معرض مخاطره قرار گرفته است.

 

برچسب ها: چین ، ایالات متحده
نظرات بینندگان