arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۰۶۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۹ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۷

آسانژ قصد اثبات نبود تبانی در انتخابات آمریکا را دارد

«جولیان آسانژ» موسس ویکی لیکس برای دیدار و گفت وگو با «آدام شیف» عضو دمکرات کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا به منظور اثبات نبود تبانی در انتخابات ریاست جمهوری 2016 این کشور ابراز تمایل کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آسانژ قصد اثبات نبود تبانی در انتخابات آمریکا را داردبه گزارش شنبه نشریه هیل، آسانژ برای اثبات نبود تبانی در انتخابات سال 2016 آماده
است و تمایل دارد به پرسش های'آدام شیف' پاسخ دهد.
آدام شیف اعلام کرد که با آسانژ تنها درصورتی گفت وگو می کند که وی در بازداشت آمریکا باشد. 
موسس ویکی لیکس درحال حاضر در سفارت اکوادور در لندن به سر می برد تا از بازداشت و استرداد به آمریکا به اتهام جاسوسی مصون بماند. 
ویکی لیکس مسئول انتشار ایمیل های هک شده ستاد انتخاباتی «هیلاری کلینتون» نامزد دمکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا شناخته شده است. بسیاری، منابع روسی را مسئول هک شدن این ایمیل ها می دانند.
در همین حال، «راجر استون» که با ستاد انتخاباتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا همکاری داشت، به دلیل همدستی با ویکی لیکس برای انتشار ایمیل های مسروقه مورد انتقاد قرار گرفته است. 
استون هرگونه اطلاع از این ایمیل ها را رد کرده است.
از سویی، «رابرت مولر» بازپرس ویژه رسیدگی کننده به پرونده مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، درحال انجام تحقیقاتی در مورد راجر استون و دستیارانش است. 
کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا نیز این مساله را در دست بررسی دارد، اما جمهوریخواهان این کمیته پیش تر در سال جاری گفتند که در تحقیقات شان هیچ مدرکی دال بر تبانی به دست نیامده است. 
همین مساله، دمکرات های این کمیته را بر آن داشت تا جمهوریخواهان را به بستن زودهنگام پرونده تحقیقات در این زمینه متهم کنند. 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان