arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۰۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۲۱ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۷
لیگ ملت های والیبال ۲۰۱۸

والیبال ایران با ترکیب جوان شده استرالیا را شکست داد/ روسیه و برزیل شکست خورده های بزرگ روز دوم

تیم ملی والیبال ایران در دومین دیدارش در هفته اول لیگ ملت‌های والیبال، با نتیجه سه بر صفر برابر استرالیا به پیروزی رسید و اولین بردش در این رقابت ها را کسب کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

والیبال ایران با ترکیب جوان شده استرالیا را شکست داد/ روسیه و برزیل شکست خورده های بزرگ روز دوم

تیم ملی والیبال ایران در دومین دیدارش در هفته اول لیگ ملت‌های والیبال، با نتیجه سه بر صفر برابر استرالیا به پیروزی رسید و اولین بردش در این رقابت ها را کسب کرد.

به گزارش ایسنا، در ادامه روز دوم از هفته اول لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۸ امروز (شنبه) تیم ملی والیبال ایران در دومین دیدارش به مصاف تیم ملی استرالیا رفت و در حالیکه در این بازی ایگور کولاکویچ تیم ملی را با ترکیبی جوان روانه زمین کرده بود موفق شد با نتیجه سه بر صفر به پیروزی برسد و اولین پیروزیش در این رقابت‌ها را کسب کند.

تیم ملی والیبال ایران که با دو تغییر عمده در ترکیب ابتداییش یعنی حضور مرتضی شریفی و علی شفیعی پا به دیدار با استرالیا گذاشت موفق شد با وجود عملکردی نه چندان هماهنگ در هر سه ست با نتیجه سه بر صفر به پیروزی برسد و با کسب سه امتیاز شیرین بازی برابرر استرالیا ضمن به فراموشی سپردن باخت برابر فرانسه با روحیه مناسب آماده دیدار فردا(یک شنبه) با ژاپن شود.

شاگردان کولاکویچ ست های بازی را با امتیازهای ۲۵-۲۳، ۲۵-۲۳ و ۲۵-۲۱ به سود خود تمام کردند و با کسب یک برد و سه امتیاز از دو دیدار جایگاهشان در میانه‌های جدول رده بندی را بهبود بخشیدند ولی شاگردان مارک لبدف در تیم ملی استرالیا با دو باخت و بدون امتیاز به قعر جدول سقوط کرد.

در این دیدار کولاکویچ با ایجاد تغییراتی در  ترکیب اصلی و اضافه کردن دو بازیکن جوان در شش نفر اصلی، سعید معروف، میلاد عبادی پور، محمد موسوی، امیر غفور، علی شفیعی، مرتضی شریفی و مهدی مرندی به عنوان لیبرو را به زمین فرستاد و در سوی مقابل برای تیم ملی والیبال استرالیا گراهام بیو، ساندرسون، پیچوک، موته، اسمیت، ویلیامز و لوک پری در پست لیبرو وارد زمین شدند.

در ست نخست دو تیم در ابتدا بازی پایاپایی را انجام دادند اما پس از سرویس قدرتمند مرتضی شریفی که برای اولین بار در ترکیب ثابت تیم ملی در یک تورنمنت مهم قرار گرفته بود ایران کمی بهتر کار کرد و ۸ بر ۶ پیش افتاد. در ادامه استرالیایی‌ها دو امتیاز سرویس از ساعدهای متزلزل عبادی پور و شریفی گرفتند و با عملکرد موفق در حملات ترکیبی به یک باره ۱۴ بر ۱۲ از ایران پیشی گرفتند و کولاکویچ مجبور به درخواست زمان استراحت شد. در اواخر ست بازیکنان ایران با جنگندگی بیشتر و تبدیل توپ‌های برگشتی به امتیاز موفق شد ست اول را با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ با پیروزی پشت سر بگذارد.

ست دوم بازهم پایاپای آغاز شد و در زمان استراخت فنی اول استرالیا ۸ بر ۷ پیش افتاد. اشتباهات بازیکنان جوان ایران در برخی مواقع کار را کمی مشکل کی‌کرد و باعث شد تا اواخر بازی استرالیایی‌ها همچنان دو امتیاز از ایران جلوتر باشند. در امتیاز ۲۰ بر ۱۹ سال افزون و قائمی  به عنوان یار تعویضی وارد زمین شدند و با افزایش میانگین قدی ایران در دفاع روی تور بازی در عدد ۲۰ مساوی شد. در پایان هم تجربه ایران به حریف چربید و همانند ست اول با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ پیروز شد تا بازی در مجموع ست شماری دو بر صفر به سود ایران شود.

در ست سوم تا امتیاز ۱۰ بازهم یازی متعادل پیش رفت اما پس از سرویس شفیعی که مستقیم تبدیل به امتیاز شد لبدف در امتیاز ۱۲ بر ۹ به سود ایران درخواست زمان استراحت کرد. در ادامه دیگر استرالیایی‌ها و حتی ویلیامز جنگندگی دو ست نخست را نداشتند و بسیارخسته نشان دادند و همین کافی بود تا ایران ۱۸ بر۱۳ پیشی بگیرد. هرچه به پایان بازی نزدیک تر می‌شدیم تغییری در روند امتیاز گیریئ تیم‌ها ایجاد نشد و در پایان تیم ملی والیبال ایران با پیروزی ۲۵ بر ۲۲ در ست سوم در مجموع ست شماری با حساب سه بر صفر برنده بازی شد و نخستین بردش در لیگ ملت ها را جشن گرفت.

نتایج دیدارهای روز دوم هفته اول لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۸ به شرح زیر است:

گروه A

آمریکا ۳ - بلغارستان ۱(۲۵-۱۹، ۲۲ -۲۵، ۲۵-۱۹ و ۲۵-۲۰)

چین ۳ - بلغارستان صفر(۲۵-۲۲، ۲۵-۲۱ و ۲۵-۱۸)

گروه B

ایران ۳ - استرالیا صفر(۲۵-۲۳، ۲۵-۲۳ و ۲۵-۲۱)

فرانسه - ژاپن

گروه C

لهستان ۳ - روسیه صفر(۲۵-۱۵، ۲۵-۲۳ و ۲۵-۲۳)

کره جنوبی - کانادا

گروه D

برزیل - ایتالیا (۲۵-۱۸، ۱۹-۲۵، ۲۱-۲۵، ۲۶-۲۴ و ۸-۱۵)

صربستان - آلمان

برنامه روز سوم(یک شنبه، ۶ خرداد) هفته اول لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۸ به شرح زیر است:

گروه A

ایران - ژاپن(ساعت ۱۷:۳۰)

فرانسه - استرالیا(ساعت ۲۰:۳۰)

گروه B

بلغارستان - آرژانتین(ساعت ۱۲:۳۰)

چین - آمریکا(ساعت ۱۶)

گروه C

لهستان - کانادا(ساعت ۱۸:۳۰)

کره جنوبی - روسیه(ساعت ۲۱:۳۰)

گروه D

برزیل - آلمان(ساعت ۱۸:۳۰)

صربستان - ایتالیا(ساعت ۲۱:۳۰)

لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۸ از چهارم خرداد با حضور شانزده تیم و به مدت پنج هفته در دور مقدماتی برگزار می‌شود و سپس پنج تیم برتر دور گروهی به همراه فرانسه، دور نهایی را از سیزدهم تا هفدهم تیر برگزار خوهند کرد.

نظرات بینندگان