arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۰۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۴ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۷
نیوزویک:

دریچه ای جدید در دنیای تکنولوژی پزشکی باز شد / چاپ ارگان های حیاتی بدن با کمک نوعی قند

پژوهشگران دانشگاه ایلینویز موفق به تولید نوعی چاپگر شده اند که می تواند به شکل سه بعدی ارگان های حیاتی بدن را پرینت بگیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پژوهشگران دانشگاه ایلینویز موفق به تولید نوعی چاپگر شده اند که می تواند به شکل سه بعدی ارگان های حیاتی بدن را پرینت بگیرد.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از نیوزویک این چاپگر قادر به تولید شکل های پیچیده ای از جنس شکر است که می تواند برای رشد بافت های بیولوژیکی استفاده شود.

این چاپگر از یک فرایند به نام "چاپ آزاد" استفاده می کند تا ساختارهای پیچیده ای از ایزومالت (نوعی قند ) را ایجاد کند که نمی توان با چاپ سنتی به ان دست یافت. 

نتیجه نهایی  کار این پرینتر، تولید نوعی بافت محلول در آب است که می تواند در زمینه های مختلف مانند تحقیقات پزشکی، مهندسی پزشکی و تولید، کاربرد های متنوعی داشته باشد.

روهیت برگاوا ، استاد مهندسی زیستی و مدیر مرکز سرطان درایلینویز، در بیانیه ای در این خصوص گفت: "این یک راه عالی برای ایجاد اشکال است که در آن ما می توانیم مواد نرم و انواع سلول ها و بافت ها را رشد دهیم و سپس داربست های نگهدارنده  را از بین ببریم.برای مثال، این روش می تواند یک برنامه کاربردی در خصوص مطالعه  رشد بافت ها و یا انواع تومورها باشد. "

به طور معمول، کشت سلولی در ظروف صاف انجام می شود. اما این یک روش پویا نیست که ببینیم چگونه یک سیستم در بدن عمل می کند.بنابراین روش جدید بسیار نزدیک به ساختار بدن انسان فعالیت می کند. 


پژوهشگران این طرح امیدوارند به واسطه این روش ساختارهای پیچیده تری مثل قلب را نیز ایجاد کنند. ساختاری که با روش چاپ سنتی، اساسا غیرقابل تولید به نظر می رسد. چاپ با مواد قندی بر اساس این روش،چندین چالش را ارائه می دهد. تلاش های قبلی اغلب با سوزاندن یا کریستال شدن شکر مشکل داشتند. اما پژوهشگران اطمینان داده اند که مواد مذکور در دما و فشار خاصی نگهداری می شوند. این گروه  امیدوارند که روزی از طریق این تکنولوژی بتواند تمامی اعضای بدن را به شکل سه بعدی تولید کنند.

 

نظرات بینندگان